Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1637 ggr
[Ai-chan]
0

När de trivs?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gör kaninen när den trivs ex i famnen och så? När den tycker att det är mysigt osv. Marsvin, råttor, katter mm. Gör ju sina ljud och sånt. Men hur gör kaninen? Låter den något eller har den nå speciellt beteende eller bara är ändå? Själv så har jag nog inte varit med om något speciellt tror jag.

Eriikaa
0

Kaniner låter också! :] Man kan säga att den "knäpper" med tänderna.

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[Ai-chan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okey, vad bra. Då ska jag börja o lyssna.  Så när de knäpper me tänderna så njuter de då?

Eriikaa
0

#2 - Precis! :] Bara de inte gnisslat tänderna, du får lyssna noga! :]

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

smulan423
0

Kan passa på och fråga också hur de gör när de inte trivs.

Min lilla kille på 4 månader har väldigt lättrasslad päls vilket gör att jag måste borsta honom ofta. Det ser varken ut som om han gillar det eller ogillar det. han står mest still och tar gärna imot lite godbitar under tiden. Om han kommer åt så bitar han gärna i borsten också men har aldrig bitit mig eller visat någon agressiv tendens. Men hur beter de sig egentligen när de inte tycker om någonting?

Zvintos
1

Tilläggas ska att inte alla "knäppet" med tänderna även om de trivs. Om kaninen trivs brukar det märkas på hela dens kroppsspråk. Mina sätter sig tillrätta ordentligt, slappnar av och bara njuter. Glad

#4: Hur de beter sig när de inte gillar något brukar skilja från kanin till kanin, men även beroende på vad det är de inte gillar.

gaabriellaaa
0

Min yngsta kanin knäpper med tänderna när den trivs, fast han är inte så mycket för att sitta i knät utan vill helst sitta själv och att jag kliar honom. Den andra, när han väl njuter så blundar han gärna. Så det är olika för alla Glad

mjuhm
0

Sophie, en av kaninerna, lägger sig ofta långt ner i min famn & blundar/kisar gärna lite med ögonen.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Fridaaaa
0

Mina 5 låter inte, dem bara sluter ögonen och njuter och sedan blir dem avslappnade.Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.