Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1388 ggr
Raspberrys
1

Oprationen..

Igår satt jag kvar i skolan i ca.2h innan min mamma kommer inspringandes till mitt klassrum. Hon säger att min kanin Tjejen inte mår bra.. Att vi måste åka in till vetrinären.. Jag får fart upp ur stolen och spinger in i bilen där Tjejen sitter.. Hon ser trött och hängig ut men hon brukar vara lite små trött.. När bilen rullar igång så berättar mamma vad som hänt.. Mamma såger att hon ringde ner till Vetrinären i närheten där vi bor men dem hade skickat oss till en vetrinär ca. 30 min ifrån där vi bor.. Den vetrinär som hjälpte oss sa att Tjejens könsorgan hade blivit svullet och åkt ut en bit utanför kroppen.. Tjejen skulle in på operation..

Mamma och jag lämmanar Tjejen hos vetrinären som vi tyckts ha sett på Tv med stor sorg. Mitt hjärta bultar när jag håller i min mobil och väntar på telefonsamtalet.. Att hon skulle bli kvar över natten.. När min mobil inte gav ett enda ljud ifrån sig skulle vi åka och hälsa på min Älskade Tjej. När vi kom dit möttes vi av en glad men trött kanin. Hon hade klarat operationen super bra och vi fick medicin hem som hon tar med glädje. Vetrinären sa att orsaken till att det blev såhär är och förblir ett mysterium..

Det var igår som allt hände, Men jag är så glad att hon äter,dricker,bajsar och kissar normalt. Det ända som är lite läskigt är att hon tagigt bort styngnen redan.. Hon skulle behöva ha de styngnen i en vecka.. Hon äter medicin tre gånger per dag i veckan. Om en vecka blir det åter besök hos vetrinären då hoppas jag att allt gott bra!

// Linda Och Tjejen  :)

Kramar

Linda & Djuren

Fridaaaa
0

Glad att det gick bra.
Antagligen var det "framfall" hon fick.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sweety
0

Vad bra att hon klarade sig! Ge henne en liten godis från mig. Glad

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

BusBella
0

Vem var veterinären som ni sett på tv? Vad hette h*n?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Saaara
0

Åh, skönt att hon klarade sej! Är ju inte alla som åker in med sina sjuka djur till vettrinären eftersom det kostar så mycket…

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Raspberrys
0

1# Precis! Så hette d! Hade totalt glömt bort d! xD

2# Självklart! Hon ligger och sover bervid mig på en kudde nu :)

3# Ingen aning, kommer inte ihåg… Men säger till om det ploppar upp i mitt huvud igen! :)

Kramar

Linda & Djuren

Raspberrys
0

4# Jag vet, det är super synd att folk inte gör d.. Men jag och min familj är inte hel utan våra kaniner.. Dem är ju också en del av familjen..

Kramar

Linda & Djuren

BusBella
0

#5 Hette hon Marianne Tornwall?

Mind your language.

/Emma

Raspberrys
0

Det är mycket möjligt.. :) Dårå? :)

Kramar

Linda & Djuren

BusBella
0

#8 Hon är ganska så känd från tv och annat. Vi har varit hos henne med våran Sotan som hon har räddat livet på flera gånger. Hon jobbar på Mälaren Smådjursklinik.

Mind your language.

/Emma

Raspberrys
1

Jag kollade precis på pappret som vi fick hem och hon hette mycket riktigt Marianne Tornwal :) Hon är super bra! :)

Kramar

Linda & Djuren

Lurvas11
0

Tur att det gick bra!

Hälsningar Lurvas11Glad

BusBella
0

#10 Ja, det är hon. Sotan skulle ha varit död utan henne. Så jag tror Tjejen kommer klara sig alldeles utmärkt.

Mind your language.

/Emma

Raspberrys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

11# Ja, verkligen!

12# Ja, det tror jag med! Tjejen mår mycket bättre nu och hon är lika busig nu som hon var innan :)

Kramar

Linda & Djuren