Dödfödd kaninunge
Hittade en dödfödd kaninunge i buren nu på morgonen! Kan de vara flera kaninungar på gång? Tycker hon känns rund om magen än.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var det en oplanerad PARNING? Det finns stor risk att det finns flera kaninungar på gång.
MVH Wilma
Nej den va planerad! hur lång tid kan de ta mellan varje??
Det är olika. Så jätte lång tid tror jag inte att det brukar ta. Jag kan faktiskt inte svara på den frågan.
MVH Wilma
ok de va nog en timme sedan jag hitta kaninungen nu..

EN kaninfödsel brukar gå fort max en halvtimme.
Ja det brukar gå fort, men är det ngt fel kan deet hända att det är någon kvar.
#5 Om det har blivit något fel kan det väl hända att det tar längre än en timme?
MVH Wilma

#7 Jo givetvis, men normalt sett går det fort. Har även varit med om att en hona fick två döda ungar ena dan och nästa dag hade hon fått två till som levde.
#8 Ja, vanligt vis. Men eftersom att ena ungen var död kan det kanske vara något fel. Lilc84, hur går det? Har det kommit fler ungar?
MVH Wilma
Nej inga kaninungar har kommit än. Men hon är inte sig själv. Hon äter inte tex och hon brukar vräka i sig mat =(
Oj! Du kanske borde åka till veterinären? Avvakta och se lite, men om hon fortfarande beter sig konstigt/inte äter något senare idag så måste du nog åka till vet. Har hon inte ätit något över huvud taget?
MVH Wilma
Det finns stor risk att det finns döda ungar i magen. Då måste du åka in till vetetinären på en gång. Antingen för kejsarsnitt eller så får de sätta igång värkarna så att hön föder ut dem.
Annars kommer hon med stor sannolikhet blir förgiftad och dö.
Detta går oerhört fort, så åk in till veterniären nu.
Även om det skulle visa sig att det inte är så, kan det vara bra att kolla! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Håller med #14! Det kan vara så att bebisarna har dött i magen, och inte kan komma ut. Då räknas varje timme!
Lycka till! :)
Hur har det gått?