Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1140 ggr
zaranf
0

Byta till vinterbur?

Hej!

Jag bor nere i skåne och har två kaniner på min inglasade balkong i varsin gallerbur.

Jag undrar hur länge kan jag använda gallerburarna, när ska jag byta till varmare burar?

Det räcker inte att fylla buren med Halm och ha ett hus i gallerburen?

Hur många grader trivs kaniner i bäst?

Skulle vara jätte glad om jag fick hjälp av er! Tack i förhand Skrattande

Zvintos
0

Anledningen att man inte bör använda inneburar utomhus på vintern är ju för att det drar/blåser odyl. Men om du har en helt inglasad balkong slipper du draget samt väder. Så i sådana fall tycker jag att det inte borde göra något att de bor i inneburarna med massa halm i.

Borgbackens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Säger som Ninni, om balkongen är helt inglasad & skyddad från blåst, skulle det nog inte vara nå större problem att ha kaninen i inneburen där på vintern :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

MegN
0

Jag har mina kaniner i ett ouppvärmt stall, och vissa av dem bor i burar där några/alla av burväggarna består av nät istf trä/skiva. Känns som om det liknar dina förhållanden - det är typ lika kallt som ute, men skyddat från regn/snö och vind. Och jag kan inte se att det ska vara något problem. Mina har också gott om halm, både i bur och bolåda (tänkte peta in ännu mer halm i bolådan till vintern, för att veta att de inte fryser).