(S) Fluffboll (dvärgvädur!)
Jag har idag fått tillbaka en kraftigt överpälsad lejonhuvad dvärgvädur (hellånghårig!). Hon heter Skullebo O´Nelia och är född den 6/4 i år. En mycket snäll och trevlig kanin! Tyvärr har hon inte fått den pälsvård hon hade behövt, så hon var tovig när jag fick tillbaka henne… Det var lätt att fixa, men hon är nu klippt på baken och lite på andra ställen.
O´Nelia är till salu till någon som är road av pälsvård och vet vad det innebär att ha en fluffboll
.
Som synes är hon vackert madagaskar wienertecknad. Båda ögonen är blå.
Hon finns i Östergötland, se hemsidan för mer information. Fler bilder kan mailas.
gud , är helt förälskad :o
herregud så fin :o¨
hur mycket kostar hon ?
Hur ser man att hon är överpälsad och inte teddy? Hon är ju slående lik en teddy?
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Håller med!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fenotypiskt (vad man ser) är hon teddy. Men eftersom hon har två lejonhuvade föräldrar så vet man att hon genetiskt (genotypiskt) inte är "äkta" teddy. Man kallar ofta dessa "teddyaktiga" kaniner som dyker upp i lejonkullar för teddylöwen, men jag undvek det för att inte bli lynchad 
Ja men dåså! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#6 Då vet jag, hon var otroligt fin, själv är jag däremot ute efter en teddy därför jag frågade skillnaden! :) Lycka till med ett nytt hem till henne!
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Jag är inte säker på hur anlaget ärvs. Uppenbarligen är det recessivt till lejon. O´Nelias farfars far var hellånghårig (hela livet). Jag har väldigt många ättlingar efter honom, och nästan inga har blivit långhåriga. Men i den här kullen blev det två, så jag antar att anlaget måste komma från två håll. Jag tycker mig dock ha hört att man inte vill ha in dessa "lejonättlingar" i teddyaveln…
Hallåååå, någon som kan bringa lite klarhet
!?!
Här är hennes hårige bror när han var 8 veckor eller så!
Men gud så söt hon är! Jag har själv en jättelånghårig pälsboll här hemma som sprider glädje var dag, och skulle inte tvecka om jag fick köpa en till! Dock har man ju sina föräldrar, som man älskar, men som kan vara något fruktansvärt jobbiga med att man inte får en till kanin.
Jag vet hur mycket pälsvård kaninen kräver, och jag låvar att här blir den inte vansköt. Min tuss kammar jag varje dag för att förhindra tovor, om inte så sitter det en liten tova där nästa dag.
Verkligen jättegullig! Om jag bara får så skulle jag jättegärna ta med henne hem :3 Här finns det plats för många kaniner .
Och här sitter jag och är frustrerad över att mina barn inte är intresserade av kaniner. De skulle gärna få ha 25 var om de ville. Men de vill inte… 
Nej men vad tråkigt… Hur gamla är dom?
Om bara mina föräldrar tyckte lika mycket om kaniner som dig, då skulle jag fått iallafall två. Älskar kaniner väldigt, väldigt mycket, försöker läsa alla artiklar här på kanin iFokus för att lära mig mer om djuren.
Missförstå mig inte, jag älskar mina föräldrar jättejättemycket, men ibland är det tråkigt att ingen av dom är specielt djurmänniska, som jag är <3

å vad fin hon är!
//Anja
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)

hade slagit till direkt om det inte vore för föräldrarna :(
//Anja
. Hon finns i alla fall kvar om någon är intresserad!
Jättesöt ,ifall hon vore leveransklar i oktober skulle jag gärna ta henne! Men får leta vidare efter en kull som är det..Men ifall hon är kvar tills början av Oktober så hör jag av mig! :)
#15, Man kan se säkert efter 1,5-2 års ålder om kaninen förblir Teddy. Dock är det stor sannolikhet att hon fäller av och blir sk. Peking om båda föräldrar är lejon :)
Teddyanlaget kommer förmodligen från hennes farfars far. Han fällde inte av, utan förblev hellånghårig!
Någon av de närmaste dagarna åker jag till Kalmar/Nybro och kan då ta med henne. Jag passerar Vimmerby, Hultsfred, Högsby och Mönsterås!
Har även en massa andra kaniner till salu, både ungar och vuxna (se hemsidan)! Kan tänka mig at gå ner i pris för personer på denna sida
.
På tisdag går samma tur som ovan en gång till, så då finns det möjlighet att få henne (eller någon annan!) levererad söderut!
O´Nelia letar fortfarande nytt hem! Nu är hon ännu mer långhårig!
Har du bråttom att bli av med henne? Kanske har plats om ett tag, men inte just nu. (Bygger burar)
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Åh gud så söt. Hoppas att du hittar något bra hem åt henne.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Mja, bråttom och bråttom… Hon tar ju en burplats här, men eftersom jag knappt har några honor med ungar såhär års så funkar det ju. Känner mest att hon skulle behöva mer kärlek. Det är ju så många som ska dela på min
.
Och en till!
Jag kan tillägga att hon har en "snäll" päls. Jag har kammat igenom henne varannan vecka, och då har det varit början till små tovor på ett par ställen som lossnar lätt. Så det är ingen kanin man måste borsta och borsta på varenda dag.
Åh gud vilken underbaring! Är hon inne eller utekanin?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Mittemellan - stallkanin för tillfället! Så man väljer själv
.
Jag skulle vara väldigt intresserad av henne. Dock bor jag i Skellefteå & det kan nog vara liiite svårt att fixa transport.
Har ju själv en dubbelmanad lejonhuvad tjej här hemma, så pälsen är nånting jag är väldigt van vid.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
jag blev störtförälskad! har tyvärr inte tid och plats för en till men önskar dig lycka till med att hitta bra hem till tjejen! :)
Har sett henne tidigare nånstans kanske din sida (?) och blev förälskad och är det fortfarande! :3 Hade gärna tagit henne om jag bodde lite närmre… Bor 3,5 mil norr om Luleå! :P
Gud så söt, synd att hon inte fanns i skåne bara :/
Annars hade jag varit jätteintresserad :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Ett tillrättaläggande bara. Det är inte JAG som bor lång borta, det är ni
. Men vad synd att ni gör det! I mitt nästa liv ska jag bosätta mig mitt i ett litet runt land
.
Nej vad söt! En sån fluff!
Var det du som hade fött upp henne?
*OT* Älskar dina vovvar! Superfina! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ja, det är jag som har fött upp henne!
Om två veckor får jag förhoppningsvis valpar här också
. Det är Katla (min avatar-hund) som ska ha!
#36 Åh vad roligt! Får hålla utkik ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hur går det? Har hon hittat ett hem än? :)
Ja, hon är tingad! Vi ska bara hitta transport mellan Linköping och Skåneland
.