Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1001 ggr
[Ai-chan]
0

Gävleborgslän

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vore roligt och se om det finns folk här inne ifrån Gävleborgslän.

Namn:  (din uppfödarnamn/kaningårdsnamn eller något)

Vart finns du:  (vart i gävleborgslän du finns)

Ras:  (vilken ras och ev pälstyp du föder upp/har)

Färg:  (Färg på din kanin eller i din uppfödning)

Hemsida: (din hemsida)

Övrigt: (något annat du vill kanske säga om din uppfödning eller kanin)

Wand
0

Lägger en tass här, vore kul att höra om folk som föder upp i närheten av mig, för framtida behov liksom. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Ai-chan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn:  Annie (jag har ingen uppfödning)

Vart finns du:  Bollnäs

Ras:  Dvv Rex

Färg:  blå

Hemsida: http://www.freewebs.com/anniesdjur/

Övrigt: Jag har ingen uppfödning, men kommer att i vinter ta en kull på min kanin, sen så får man se om man tycker det är skoj eller ej. =) Tyvärr så måste jag även börja tänka på min astma så kommer inte att bli allt för många kullar, då jag har inne kaniner. Men någon kull då och då blir det nog. =)

Annars så är jag en 25 årig tjej i Bollnäs tillsammans med kaninen min och 3 katter (2 huskatter & 1 Norsk skogkatt).

Tänkte berätta lite om min kanin eftersom jag bara har en.

Ljustadalens Cayenne, Mitsu till vardagen. Hon är en då en blå dvv rex hona. Född 8/6 2011.

En riktig knäppis är det där, allt annat än en kanin. Blandning med Dumbo, apa, hund, känguru, åsna, katt… Någon procent kanin ibland, men inte mycket det e! Hon är en väldigt bestämd dam - en envis sådan med, och hennes bur är hennes bur ingen snack om saken där. Men hon kan även vara väldigt snäll & rolig, hon har sin extrema charm, hon är också väldigt frammåt, nyfiken, ska gärna vara med speciellt när katterna leker. Hon är väldigt mjuk och go, och jag tror ändå att hon tycker om att gosa fast hon inte gärna vill erkänna det. Har tänkt att hon ska bli frigående tidsnog, men just nu får hon vara väldigt ofta lös i vardagsrummet (när jag är hemma och är vaken). Då hon tycker väldigt mycket om att hitta på bus - ibland är hon rätt så billig. Så därför måste jag hålla henne under uppsikt. =)

Men hon är helt underbar. Tycker om att pussas - säger vi fast det är säkert bara jag som njuter utav att pussa upp henne.

Ni kan se mera om oss på bilddagboken: Oneechan eller på min facebook Annie Gunnarsson Hedbrant.

Borgbackens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Johanna, bedriver Borgbackens kaninuppfödning 

Vart finns du: Finns i Söderhamn 

Ras: Föder upp teddyvädurar 

Färger: Allt i wienertecknat ;) 

Hemsida: www.borgbackens.tk

Övrigt:
Jag heter Johanna, är 14 år & äger & bedriver Borgbackens teddyvädurar. Tar max 4 kullar per år, så uppfödningen är ej så stor :)
Älskar djur av alla slag, men mestadels kaniner & hundar ;)
Älskar även att fota, Nikonfan!

Önskar mig en egen hund nästa år, som jag kan ta med mig när jag ska plugga på gymnasium :) Agility, Lydnad, Rallylydnad & Spår är även av intresse.  

Har satt max antal avelsdjur på 5 st, & just nu har jag/har tingat 3 stycken :) 2 honor & en hane.

Solvikens Dixie är en Vit blåögd teddyvädur, med underbar, lång, fin teddypäls över hela kroppen! Lugnet själv, bokstavligt talat som en trasdocka ;)

Möllans Alissa är en gul/svart jaoantecknad wienertecknad teddyvädur´s hona, efter väldigt fint pälsade föräldrar. Har tingat henne av Carita, & hon kommer hem i slutet på oktober :)

Ljungnäs Arvid, lilla prinsen, är en gul/svart japanbrokad wienertecknad teddyvädur. Har tingat honom av Karin Stamblock, & han kommer hem tsm med Alissa, i slutet av oktober :)

Kort om mig & mina niner! :) Dixie på bild.

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥