Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1189 ggr
Silfver123
0

(S) 2 kaniner bortskänkes..

Mitt hjärta brinner för alla utsatta djur. Nu är det så att jag har fått ett antal kaniner som är i stort behov av nytt hem. Dem har suttit i alldeles för liten bur, dem har jätte långa klor, snälla men väldigt sprattliga när man bär eller håller i dem. Ska försöka klippa klorna men vill bekanta mig lite med dem först. Finns det någon som känner att dem vill göra en god sak o ta hand om en kanin? Jätte fina färger och bilder kan skickas vid intresse för jag sitter o skriver från mobilen! Tar man båda så följer en lite sliten men fungerande utebur med. Fråga på om ni undrar något :)

Silfver123
0

Kanske ska säga att dem finns utanför Nyköping och transport kan ordnas!

[Kaningården]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag skulle gärna kunna ta dom, men jag bor i västerbotten :/

Gud så hemskt att man inte tar hand om sina kaniner :/

Vad är de för ras? och hur gammla är dom? :)

MVH VICKAN djurvännen med ett stort hjärta<3

Silfver123
0

Ja det är sjukt :( blir så arg och ledsen.. Det är någon vädur tror jag.. Lite större, ingen dvärgras. Ljus bruna. Ingen aning om ålder men skulle tippa på 1-2 år

Fridaaaa
0

Synd att jag har max antal kaniner  & att det är långt bort.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Silfver123
0

Kolla gärna runt med era bekanta m.m dem är super fina och förtjänar ett hem som pysslar med dem och låter dem få gör något. Dem är väldigt tjocka då dem inte har så stort och jag tror dem bara fått mat o vatten o sen ingen Motion. Hade jag haft tid o plats hade jag behållt dem men med två småbarn och två hundar och andra djur som orm o kaniner sen innan så kan jag inte :(

Inlägget redigerat av Medarbetare. Tänk på att det inte är tillåtet att hota med avlivning i annonser här på kanin.ifokus.

Silfver123
0

sorry.. var inte meningen som hot utan bara jag som tänkte högt..

Silfver123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Honan

Silfver123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hanen.. kunde inte få bättre bil.. han var så nyfiken :)

[Kaningården]
0

skulle transport kuna fixas gratis till västerbotten vindeln?

Silfver123
0

hur långt är det? jag kan inte kolla upp det nu..

dermot
0

Jag skulle kunna ta dem, dock bor jag enda nere i skåne :/

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Kaningården]
0

nästan längst upp i sverige vid umeå

Kassy
0

Har tyvärr inte tid då skolan tar upp mycket nu.. :(

Men skulle gissa på att honan var viltgul och hanen viltgrå ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Silfver123
0

Nu har jag hittat ett perfekt hem :) en kompis tar dem! Så hemskt igår när jag tog ut dem så dem fick skutta i en Hage ett par timmar så visste dem knappt vad dem skulle göra. Jätte skakigt i början o dem kunde knappt hoppa :( men sen blev det race. Snacka om lyckliga :) dem har suttit i ett utrymme på ca 60 cm djupt och 80 cm långt. Jag skulle bara ha buren egentligen men så såg jag hur liten den va och så kaninerna i så jag köpte loss allting.. Nu ska jag bygga om buren o fixa bättre åt den som jag behåller! Sen undrar jag, är det inte väldigt stressande med en hona i litten och sen två hanar på varsin sida? Det är bara hönsnät som skiljer dem åt.. Jag håller mkt på med omplaceringar åt hundar men nu funderar jag starkt på att hålla på med kaniner också.. Hämtade två kaniner förra veckan och då satt det en liten unge i en hamsterbur.. Tog zen också fast jag bara skulle ha mamman och ute bur.. Idioter som inte läser på innan dem skaffar djur.. Lär vara tusentals kaniner som inte har det bra här i sverige.. Två besök o båda personerna har verkligen misskött kaninerna…..

spacesheep
0

#14 Skönt att du hittade hem åt dem!

Blir så ledsen när folk missköter sina djur sådär, att de inte förstår det själva? Du verkar vara kunnig inom sådant här så jag vill faktiskt komma med en fråga som berör ämnet men ändå inte; vart vänder man sig om man misstänker att ett djur blir misskött? Har en grannhund som blir mycket illa skött, och jag kan ju inte bara gå in och ta den ifrån dem…

Silfver123
0

Ta kontakt med länsstyrelsen! Du kan vara anonym om du vill. Du kan gå in på deras hemsida och klicka dig fram till ditt län o så kan du skicka mail om det är så att du inte kan ringa.

Silfver123
0

är det jätte akut så ringer du polisen.. i vårat län bryr dem sig inte så mkt tyvärr :( o länsstyrelsen kan ta tid på sig.. skicka gärna ett mail till mig med mer info så kan jag se vad som kan göras :) har mkt kontakter i sverige med som kan hjälpa till..

Silfver123
0

Kompisen ångra sig.. Finns det någon som kan tänka sig att kunna ta iaf en kanin? Har umgåtts ganska mkt med dem nu o dem är urmysiga. Börjar bli lättare med att bära dem. Jätte snälla är dem o nyfikna! Kolla med bekanta och nära o kära. Kan inte frakta så där jätte långt men i angränsande län så kan det ordnas

[Kaningården]
0

västerbotten? då kan jag ta :)

Silfver123
0

istället för att göra en helt ny annons så tänkte jag putta upp den här..

har fortfarande Honan kvar hon är renrasig (öronmärkt) men jag har inga papper på henne! hon är 3 år.

och jag har omhändertagit en annan viltgul kille. han är 1 år.

inte så ompysslad men börjar mjukna han med ;)

kan inte längre fixa transport då bilen min har gett upp!

hör runt med nära o kära..

dem förtjänar att få mer tid en jag kan ge dem!

(2 barn, 2 hundar plus jobb)