Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 15896 ggr
Onskebrunnens
14

Slickar på mig

Hej!

En av mina kaniner har börjat slicka mycket på mig och ibland naffsar han. efter han naffsat så slickar han ingen.

Ska jag tolka det som att han gillar mig eller att han saknar salt i sina pellets elr liknande?

Tacksam för svar :)

gullenos
0

Morris slickar på mej jättemycket och tillslut nafsar jag vet inte varför han gör det men jag tror han gillar mej. (:

[Stampelina]
3

Det är av kärlek de gör så! Gratulerar till goa kaniner!Glad

gullenos
0

#2 Det va det jag trodde ;) Men varför naffsar han lite? Det gör ju inte ont men jag bara undrar! Flört

Sashhi
0

Så var det med min holländare förut, hon slickade, och när hon kom till ifngertopparna, nafsade hon. Men små ungar, när de vill lära känna en, brukar de vilja "smaka" på dig, och nafsa lite och så. :)

Not your mom, not your milk.

Qepta
0

min ninisar slickar på allt och alla :)

Man kan nästan tro att hon tycker jag är smutsig på något sätt för hon kan sitta i timmar och anstränga sig och slicka på armar, ben mage rygg och ja. . alla kroppsdelar hon kommer åt, hunden har hon slickat i öronen en gång och min säng ligger hon och slickar i :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

hnlkjljlj
3

Att din kanin slickar på dig är förmodligen för att han tycker om dig och för att han vill ge dig pälsvård precis som två kaniner ger varandra när det bor tillsammans och gillar varandra.

Han ser dig förmodligen som en jämnlike.

Att han naffsar till också kan bero på att han faktiskt uppvaktar dig. Ett förspel i kaninvärlden går ofta till så att hankaninen putsar honkaninen mest på öronen och på sidan och ofta naffsar han också till sin hona.

Sedan inehåller förspelet en hel del andra saker med men slickande och naffsande ingår.

/linda

Fnyan
1

Ena min kanin slickar "pussar" mej alltid på armarna/händerna, å ibland hakan ^^ de är ganska så mysigt å veta att dom gillar en ^^
Men tvärtemot med min andra som biter hål i mina kläder å biter mej helatiden -.- xp haha :b

gullenos
1

Morris brukar pussas på näsan och hela händerna det e bara mysigt fast det som är jobbigt är att han gräver ibland när han sitter i knät men han kanske blir otålig eller behöver kissa han e ju faktiskt bara tre månader!

Onskebrunnens
0

tack så mycket för alla svar :)

[Lccn94]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag har en liten holländare, han e världens mysigaste. han brukar slickas på mitt ansikte, händer och ben :)