Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 2046 ggr
Hobbesmatte
0

Japantecknad Rex

Har frågat runt och får ingen klarhet i om Rex får vara japantecknad? Är det någon som vet? I rasstandarden hittar jag varken elller..

Otroligt tacksam för hjälp!

dermot
0

Det tror jag att de får… Villans Kaniner har några japaner varav ena är ställd på 95,5, så jag är stensäker på att de får det ja :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hobbesmatte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick in och tittade :) Har du någon aning om i vilka färgkombinationer japaner får vara?

Zvintos
0

Det brukar stå i standarden vilka färger/teckningar en viss pälstyp är godkänd i. Står det "godkänd i standardens alla färger och teckningar", så gäller det också alla färger och teckningar.

Zvintos
0

Googlade lite snabbt och hittade detta på Sunnanvindens Kaningårds hemsida:
"Färg: Rasen är godkänd i samtliga i Nordisk kaninstandard beskrivna färger UTOM viltröd, gulröd, rävröd, ljusblå, ljus gråblå, järngrå och mörkgrå. Vissa färger ser annorlunda ut hos rexkaninen eftersom dom har så kort päls.
Teckning: Rasen är godkänd i samtliga i Nordisk kaninstandard beskrivna teckningar. Dessutom kan rexkaninen ha dalmatiner teckning samt vara trefärgad."

Så japantecknat är godkänt på rex, i alla varianter som själva japanteckningen är godkänd i.
Det vill säga: gul/svart, vit/svart, gul/blå, vit/blå och brun/vit.

dermot
0

Som Ninnih säger :)

Är det din kanin på bilden? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Hobbesmatte
0

Tack snälla ni för hjälpen :) Har nu äntligen fått klarhet i frågan!

dermot: ja det är min, en hanne :)