Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2053 ggr
Ambellah
0

I puberteten?

Mina kaniner är ca 4,5 månad.(syskon) Är det möjligt att dem kan ha hamnat i puberteten? Dem har helt plötsligt blivit mycket" surare" och mer dominanta. Dem hatar när man ska lyfta dem/ha dem i knät osv. Men dem är i övrigt mat-älskare så så fort dem hör prassel kommer dem och klättrar på en/undersöker.

Skulle bli jätteglad om någon kaninkunnig skulle kunna kanske skriva en artikel om detta, tror inte det finns?

*Vad händer när dem är i puberteten? (med deras kroppar, humör osv)

*Hur länge brukar det vara så?

*Några andra förändringar efter?

Tack på förhand!:)

Mvh Alice och Morpen :)

Fridaaaa
0

Mina kaniner har aldrig kommer i tonåren direkt. Flizan blev lite tjurig mellan3-5 månaders ålder, morrade mm men aldrig märkt på några av mina andra kaniner :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ambellah
0

okej, då hoppas ja det går över snart :)

Niiinah92
0

Fick min kaninhona nu när hon var ca 4 månader och jag hoppas verkligen hennes tjuriga beteende är pga att hon är i "tonåren" hon hatar att bli upplockad, stampar varning när man sätter ner henne osv. hon tycker verkligen inte om att vara social just nu. Som sagt hoppas det går över Obestämd

Fridaaaa
0

#3 Sån var Flizan med från 3 månader till ca 6 månader. Så hoppas det försvinner på Luna med :) Det tror jag. Hon testar dig med kanske lite.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ambellah
0

#3 då har vi precis samma problem ;) imorse satte sig den ena och stampade bara ja tittade på henne, sen stängde jag burluckan (städade) då blev det tyst..