burbygge i bilder
Har för ett tag sedan börjat bygga två burar till mina kaniner. En bur som fluff och skruttan ska få bo i. Deras gammla är lite skabbig. Det är den utan ben den kommer att stå på lekablock i deras stora Hage.
Buren på ben är till sot och hon får även en undervåning som ska nätas in. Har gjort en lucka i burgolvet där en trapp ska sättas dit så hon kan gå ut och in (upp o ner)
Första bilden är på när stommen byggs på fluffs och skruttans bur.
Fluffs och skruttans bur som nu fått både tak och golv. Tjära på taket som sedan även ska få plåt på sig. Målat utsidan svart med färg från bauhaus som var helt ok.
Så nu ska insidan målas och framsidan med två dörrar fixas till. Invändigt ska det byggas en bodel oxå och hylla, men det kommer senare. Brukar vara lättare att se undertiden man bygger hur man vill had det.
Här ser man lite av insidan av sots bur, Jag har en bodel som jag ännu inte lagt tak på så det blir en hylla på bodelen. Hoppas ni fattar vad jag menar. Sedan ska jag göra en hylla till i buren. Hon älskar att klättra och spana.
Sedan ska jag göra så man kan fästa nät under buren så att det blir en undervåning så hon kan gå ut om hon vill. Man skymtar på bilden hålet som jag gjort. Har en lucka som man kan sätta dit när man inte vill att hon ska vara ute.
Hoppas ni hänger med annars är det bara att fråga :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Blir det inte väldigt varmt inuti buren på sommmaren när solen ligger på, om buren är svart? :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Jo man kan ju tro det, men vår lekstuga är svart så ville matcha den och huset är vitt och brunt. Så då matchar ju allt :) Lekstugan är inte varmare än en som är röd eller annan färg, sedan så står ju både lekstuga och burar i skugga. Tror inte burarna har direkt sol på sig någon gång under dagen.
Kan tänka mig att det kanske skulle bli varmt om den var svart i med, men nu är den ju vit :)
Sedan under sommaren är de ju knappt i buren, det är knappt de är inne när det reganar :)
Nu under sommaren får de gå fritt in och ut som de vill, dörren till buren står alltid öppen. De har buren i en stor Hage med tak och allt. Så tror inte den svarta färgen är någon fara. Skulle det visa sig vara ett dåligt val nästa sommar så är det ju bara att måla om :)
Helsnyggt! Inte alls avis ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack #8 ja jag är riktigt nöjd så här långt, kan garantera att jag är en aning stolt över mig själv. Har gått så otroligt bra :) Trodde inte i min vildaste fantasi att det skulle bli så bra.
Bara o bygga på, det är riktigt kul när man kommer igång. Den här gången hade jag bra verktyg oxå det underlättar massor.
Buren på ben är strax klar så Sot kan förhoppningsvis flytta in på måndag. Sedan när bur nummer två är klar ska jag fixa hennes nedervåning så hon får skutta lite i gräs med :)