Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1124 ggr
mla0826
0

Sjuk

behöver tips? och råd,min kanin äter inte och får jättelite avföring,han är en lejonhuvad kanin,kan det vara för att han byter päls och har fått i sig för mycket så att det blev hårklump i magen?vad ska man göra i såna fall?jag har hört att man  kan ge annans juice i vilka mängder i såna fall?

Eriikaa
0

Tänk på att kamma honom varje dag så han inte får hårbollar. Du kan börja med att testa att massera magen försiktigt en stund. Lycka till! :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Tregly
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

som #1 säger så kamma ofta så att han inte kan slicka i sej så stora hårbollar. Ge bara lite ananjuice skulle jag rekomendera eftersom det är något nytt för kaninen och i stora mängder kan det inte vara bra precis som med all mat. Hade jag vairt du hade jag provat med ca en tesked. Kan tänka mej att ananasjuice kan va lite surt så kaninen kanske inte vill ha mer än så ;)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[Momiji]
0

Som # 1 & 2 har sagt. Funkar inte det kan du fara till en vet. och be att dom kollar om magen jobbar eller om den har stannat av. Éire fick förstoppning och slutade att dricka och bajsa. Så jag for in med hon och hon fick 4 sprutor i ryggen och på kvällen började hon om att bajsa. Dagen efter var hon helt frisk igen Glad

mla0826
0

tack allihopa ska prova att ge honom annanasjuice,jag kammar honom en till två gångar om dagen.han fäller sjukt mycket päls jag trodde att det var naturlig hårfällning eftersom det är höst nu men idag märkte jag att hans hud var röd överallt är det normalt eller har han typ skabb eller lös?

Tregly
0

Det låter inte normalt att det är rött och att han fäller så mycket. fällningar brukar normalt hålla på nåra veckor och dom fäller lite hela tiden. Fäller han fläckvis eller är det bara väldigt mke han fäller överallt? Kan va nån hudsjukdom eller kanske så har han brist på något ämne, tex vitamin eller liknande.

Seriously, you don't!

mla0826
0

han fäller överallt men han fick nu mycket kortare päls på ryggen,vad ska man ge honom om han har vitamin brist?

mla0826
0

jag gav honom ett tsk annans juice igår kväll och idag släppte jag ut honom lite längre tid för att lite mer Motion skulle kanske hjälpa( han fick springa fritt i ca 3-4 timmar)sen idag kväll märkte jag att han fick lättdiarre,är det bra eller inte?(asså jag menar om hårklumpen går ut då kanske?) iaf jag gav honom mycket hö och lätt kamomilte och tog bort allt mat.

Tregly
0

Jag vet faktiskt inte vad man ska ge om dom har vitaminbrist. Men om hans päls är matt och glanslös, lite torr och så då är det nog något som inte stämmer. Men är pälsen fin och glansig så tror jag att det inte är någon fara.

Seriously, you don't!

[Cameliont]
0

#8 B-vitamin är bra i fällningsperioder.