(S) Dvärgvädur rex
Putteliputt. Han finns fortfarande kvar :)
Transport til Ytterhogdal finns om en månad.
Ljustadalens kaningård
så himla fin han är! synd att jag bor ända bort i småland… D:
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Men transport brukar lösa sig om man vill :) Vet en som åker härifrån ner till Skåne i oktober :)
Ljustadalens kaningård
vart i skåne? :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Kan ta hand om honom om det finns transport till Uppsala!
Har en blå hona med stam som skulle passa bra! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Hejsan! jag vill jätte gärna ha honom! jag har alla mina kaniner i "kaninstallet" + att dom bor i Kaninboxar med tillgång att skutta ut i kaninhage :D
Vi ska ner till Sundsvall den 8-9 Oktober och då kan vi ta han.
Söker efter en avleshane.Till min Blåa hona
och tror att det skulle gå ihop bra.
Jag har haft kanin i ca 14 år nu.
Kan det mesta.
Vid intresse
Maila
#4 Om jag inte minns fel så var det i Lund?
#5 Transport brukar ordna sig på något vis. Om inte annat så ska jag till Ytterhogdal på utställning i oktober, kanske någon nära dig ska dit? Denna herre är dock omärkt just nu på grund av ljusa strån i svansen som jag inte vet om de fälls bort. Men jag kan märka så man kan chansa på att de fälls bort. OM han märks och man vill ha statavla så kostar han dock 100 kr, med bara härstamningsbevis kan han skänkas.
#6 Mailat dig :)
Jag har ytterligare en hane, också blå (kullbror) till salu. Egentligen är han "tingad" men då det inte har kommit in några pengar på mitt konto (flera veckor sen) så kan jag sälja honom. Han är märkt och har stamtavla, dock lite sämre kropp än brorsan ovan. Båda har jättefina långa öron. Han kostar 100 kr.
Ljustadalens kaningård
Jag har även bestämt mig för att inte ha kvar hans svarta kullbror som var tänkt från början. Han har också mycket vita hår och kan därför skänkas till ett bra hem. Han är riktigt fin och har bra kropp för att vara Dvärgvädur rex! Kommer nog att få ok päls med! Ingen av dem flyttar märkta, men OM du är intresserad av renrasig Avel och vill prova att avla bort de vita håren så kan jag skicka med en stamtavla. De har kvaliteter som kan göra dem värdefull i aveln ändå.
Så hör gärna av dig om du kan erbjuda någon av dessa herrar ett bra hem :)
Även om jag skänker bort dem så är hemmet viktigt så klart.är
Ljustadalens kaningård
Båda killarna finns kvar och vill ha en egen matte/husse :)
Ljustadalens kaningård
Finns dom fortfarande kvar?
Vill jätte gärna ha den blåa killen om det skulle vara så!
Stamtavla i så fall skulle vara guld, att vita hår finns är inget problem jag håller på med vitblåögda rexpälsade dvärgvädurar till utställning så det är snarare ett plus! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Åhh! Den svarta!! Vill ha! Kan transport lösas till Skåne? :) Vill gärna ha stamtavla på honom då jag försöker få fram fina dvvrexar! HAn var ju jättefin!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Skule varit en fin kille till Nana som kommer ifrån dig! :-) är dom släkt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gud vad lik han är - sin syster antar jag. =)
är han mera en kanin tro? ;P
Tyvärr har den blå redan flyttat och den svarta flyttar om en vecka. Ja, speciellt den svarta är superfin (för att vara Dvv rex), så det är lite synd att han har mycket vita hår (inget wiener bakom). Har en helsyster här som också är jättefin och inte har vita hår :D
De är släkt med Nana :) Halvsyskon, har samma pappa.
Och Annie, ja han är nog mera kanin :) I allafall här ;)
Och #14 Deras pappa Jack kommer att flytta ner till Skåne i oktober om allt går som det ska. Då får du tinga en PARNING på honom :)
Ljustadalens kaningård
Lite OT men är det Tomtens Jack som är deras pappa? :)
#17 Åh vad synd :( Var så förtjust i honom!
Vart i Skåne ska han flytta? :) Till en uppfödare?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#15 Om du vill ha en partner till Nana så har jag en viltgul Dvv rexbärare här som du skulle kunna låna till PARNING om du har vägarna förbi Sundsvall. Han är också halvsyskon men Jacks linje är kontrollerad och defektfri (bara vita hår som är problemet…).
#18 Precis, det är Tomtens Jack som är pappa.
#19 Han ska flytta till Margareta Toth i Tomelilla som kommer att avla mot utställningsbara Dvv rex :)
Ljustadalens kaningård
#20 oh finns det dvv rex- uppfödare i tomelilla?? har hon hemsida? visste inte att det fanns någon så nära, då behöver jag ju inte åka landet runt när det väl blir dags för en dvv rex…
#21 Tror inte att hon har hemsida (än). Vet inte heller om hon planerat att skaffa en tyvärr…
Ljustadalens kaningård
#20 Okej! :) Då hittade man ju lite halvsyskon till min Nilla! :)
. Han är en trevlig kille!