Könsmogen?
Idag när jag hade släppt ut min kanin i hagen så lät jag honom skutta en stund och sedan när jag skulle lyfta upp honom ur hagen. Då så hoppa hon ur mitt gräpp flera gånger. Sedan när jag försökte ytligare en gång så morra han högt och samtidigt bet han mig ganska hårt.
Vad kan det bero på? Betyder det att han är könsmogen?
Tack för svar!
Hälsningar Lurvas11
Undrar också vad man ska göra åt det.
Hälsningar Lurvas11
Kan vara det, hur gammal är kaninen?
Exakt 4 månader idag. =)
Hälsningar Lurvas11
Då är det säkert det. Momiji började bitas och morra då han blev könsmogen. Kastrerade han och efter bara nån vecka var han sig själv igen 
#1,2,3 oj råkade bli tre lika =)
Hälsningar Lurvas11
Men det kan ju vara en idé att vänta och se om det "går över"
#6 Hur länge håller dom på så?
Hälsningar Lurvas11
Tror säkert att det kan vara tonåren. Vänta ett tag, annars kan det vara bra att kastrera honom :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Momiji höll på i en månad innan jag fick han kastrerad. Har ingen aning, men jag har hört att vissa kaniner lugnar ner sig efter ett tag även om man inte kastrerar dom. Jag bokade tid för att kastrera Momiji direkt för att han började må rent psykiskt dåligt när han blev könsmogen.
Ja det är könsmognan. Men tillåt inte bitande och morrande!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 vad ska jag göra nästa gång han gör så?
Hälsningar Lurvas11
#13 Säg ifrån. Aldrig haft en hona som har bitit, bara en som har morrat, henne puttade jag bort lite lätt och sa nej eller fy med bestämd röst.
Nu när jag gick till honom igen (efter en halvtimme) så började han slicka mig överallt! =)
Kan han förstå att han gjorde fel och försöker be om förlåtelse?
Hälsningar Lurvas11
#15 Då är det nog inte könsmognad då jag aldrig har varit med om att en hane har gjort det. Bara honor vid brunst.Visst han är nog könsmogen nu ändå.
Han kanske ville testa dig?
Tack för alla svar!
Hälsningar Lurvas11
när min bubbe blev könsmogen var han inte alls sur o grinig :D han ville bara jocka på armen och mina gosedjur………….