Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 5498 ggr
natha-mjau
0

Gepard rex

Såg precis i kaninuppfödar tidningen från skaf att geopard teckningen har blivit godkänd. Är så himla faschinerad av både rex och färgen, ingen här som har en geopard tecknad rex eller vet någon som föder upp?
Ska nog inskaffa en sån nästa år :)

Vore kul att se lite bilder, tycker de är så himla fina!

MH1994
0

Tror inte de finns i sverige än…

Men vet att det finns i Danmark Glad

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

jossan84
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inte riktigt fattat om de menar att det ska vara en egen ras eller bara en ny teckning.

NaDa...
0

Häftig teckning! (googlade) de får lov att importeras till sverige :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

dermot
0

Vet en uppfödare i danmark som har en hane och försöker få fram fler! Ska skaffa en sådan sen! Så jäkla fräcka! Skrattande De finns i Sverige också, men de är ju än så länge ytterst ovanliga!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

natha-mjau
0

#2 jag har fattat det som en teckning, eftersom den finns bara på rex än så länge?

Måste verkligen ha en sån, så jäkla ball :D

NaDa...
0

hoppas att någon i framtiden avlar fram en Dvv rex med gepardteckning!

~ Kram Nadja ♥

dermot
0

#6 Ohja! Det skulle vara skitfräckt!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

NaDa...
0

#7 dock tar det nog ganska länge… :(

~ Kram Nadja ♥

Fridaaaa
0

Hade varit häftigt att ha!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

natha-mjau
0
dermot
0

#8 Ja, speciellt med att få till bra huvud och öron :(

// Anka

Fridaaaa
0

#10 Ja hade varit häftigt! Men lär dröja många år innan dem får fram det, om dem ens får fram det:)

dermot
0

Jag kankse har fel, men tog det inte hela 5 år att få fram denna teckningen? :)

// Anka

dermot
0

Vet inte om man får länka här, så om någon vill ha länken till uppfödaren i danmark så kan ni PMa mig :)

// Anka

Fridaaaa
0

#13 Mycket möjligt :) Sånt tar ju tid :D

Zvintos
0

Fast denna teckning är väl egentligen ingen sensation i sig, bara en japantecknad manteltecknad som är undertecknad (har jag för mig det kallas) som jag förstått det.

I KU står det ju att det är en ras som ska bli godkänd.
Citat från SKAF: "Bland annat presenteras den nya rasen Rex, gepard som är godkänd från 1 oktober."

Crullis
0

Ja vill med ha länk å se (=

Lillhems Kaniner
0

#4 det är en uppfödare i danmark som har avlat fram denna, Osvald Hedberg. Finns ingen uppfödare i Sverige än, vet en som skulle importera men det var bara krångel (ej Osvald utan annan uppf).

#16 om du läser hur han fått fram den så har han använt sej av röd orange honor och två färgad dalmatiner. Då är det ju inte japan tecknat.

Magda
0

oj vad snyggt (googlade..=) )!

tänker någon uppfödare satsa på att få fram sådana om några år så ställer jag mig gärna på kö för en bebbe redan nu Flört

dermot
0

#18 Jag menade att det finns en (eller fler?) sådan rex i Sverige, inte uppfödare :)

#17 PMa mig så får du den! :)

// Anka

Zvintos
0

#18: Skulle vara intressant att veta vad de menar med tvåfärgad, aldrig hört talas om?
Är det egentligen trefärgad dalmatin det syftas på, så är det japantecknat i.

Rödorange är ju saschengold och är väl troligen det som gjort att den ser mer rödförstärkt ut.

Körsbär
0

#20 PM mig med vill också ha länken!Flört

dermot
0

#22 PMa mig så skickar jag den till dig :)

// Anka

tokmaja78
0

Dom är jätte fina, läste också artikeln men gissar att man får öppn plånboken och de rejält när dagen kommer då dom får fram så pass att dom säljer! I alla fall i början.. :-)

Lillhems Kaniner
0

#20 Okej då missupfatta ja dej. Visste inte att någon har tagit in dom än. :)

#21 Vet heller inte vad som menas med tvåfärgad dalm, om det är typ svart dalm eller om dom menar Tricolor? Okej visste inte att tricolor var japaner :P det har nä'mligen varit disskusion på annat forum om det är en dåligt tecknad japan eller vad de är. länge sen ja läste den tråden iofs…

AnnaEE
0

PMa mig med : )

dermot
0

#26Om du menar länken så får du PMa ;)

// Anka

Suskiv
0

PMa gärna mig med.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

dermot
0

Ni får PMa, jag orkar inte kolla tråden hela tiden :)

// Anka

Ljusta
0

Tycker också att teckningen är läcker, men precis som Ninni säger så tycker inte jag heller att det är en sensation. Att de korsat med en dalmatiner tvåfärgad (vilket borde betyda japan) och en sachengold är ganska logiskt. Dalmatiner är samma anlag som brokning/manteltecknad så i längden kan det ju komma undertecknade (som denna). Rödförstärkt genom sachengold. Japanteckning tenderar att bli mer prickig om det är ett broknings/mantelanlag inblandat med. Jag skulle vilja veta hur den avlar, om den avlar rent?

Så ganska logiskt :) Men ändå riktigt häftig teckning! Hoppas som någon skrev att den kommer på Dvv rex!

Ljustadalens kaningård

dermot
0

#30 Var det Sachengold han avlade fram det med? Jag trodde det var Orange :)

// Anka

zezagena
0

Jo står i att Osvals parade röd Orange med tvåfärgad dalmatin..

Licas kaniner ( Norge)? har otroligt vackra rexkaniner, -beige, viltgul, japanteckn. På hennes sida står att hon plan få gepardteckn (japan mantelteckn) rexar nästa år Flört

Ljusta
0

#31 Nä, jag menade orange :) Ibland skriver man snabbare än man tänker ;) Likväl rödförstärkt…

Ljustadalens kaningård

jossan84
0

Det är japanteckningen som ändarar karaktär i kombination med brokningsanlaget. Inte alla svårt att få fram, även om det kan bara svårt att få teckningen precis som man vill :)

Zvintos
0

#33: Fast du skrev faktiskt rätt i #30Glad Det står ju rödorange i artikeln = saschengold. Men precis som du säger, så är ju båda färgerna likväl rödförstärkta. Den ena bara enklare att få tag på skulle jag gissa på.