Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 5633 ggr
Magda
0

ser konstig ut.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min lilla kanintjej ser konstig ut, hon var smal över ryggen & rätt smidig och slank i övrigt när hon kom hit, nu är hon ännu smalare över ryggen men med en kulmage, det är en ung kaninflicka så hon är långt ifrån färdigväxt, kan hon vara sjuk fast hon är mkt pigg & aktiv?

Magda
0

från sidan

Magda
0

..

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hon är inte dräktig?? tycker nästan att det ser såut, iaf på bild 2…

Magda
0

#3 det hoppas jag inte Förvånad hon är ju bara bebisen..född 2 april.. har iallafall skickat bilderna till hennes uppfödare så får vi se vad hon säger.. hon har iaf bara bott här sen runt 11/7 och här har hon inte träffat ngn hane.. kan inget om kaniners dräktighet och födsel..

BusBella
0

#4 Men eftersom hon har bott hos er mindre än en månad så kan hon ha träffat en hane hos uppfödaren. Jag tycker också hon ser ganska dräktig ut, och då borde ungarna komma när som helst nu. Du behöver inte oroa dig för ungarna om det blir några, för dem klarar hon av helt utmärkt själv.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Haztparken
0

Hon kan mycket väl vara som #5 säger dräktig. Det kan ju vara en tjuvparning.

Men oroa dig inte, har du några frågor om det så ställ det bara här så svarar vi å hjälper dig :)

Norberg90
0

#5 Nja, en 3 1/2 månads kaninhona är inte redo för att få ungar. Så det är inte alls säkert att hon klarar ungar.

#0 Magen ser ju inte direkt normal ut, ser ut som den är uppsvälld. Men hon äter, dricker , bajsar och kissar som vanligt? Tror inte det är någon fara.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Norberg90
0

Jag har hört om ungar i en kull med honor och hanar som bott ihop tills de var 12 veckor. Sen särades de på. Och efter några veckor fick en av  honorna ungar :(

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Asplyckans kaniner
0

det kanske kan vara mask ?

flinabus
0

känn efter om du kanske känner några rörelser i magen på henne, hade en gång en hona som var 5 månader när hon vart tjuvparad och hon klarade det galant  :) lycka till

Bamse 08
0

#9 om de får mask smalnar de till ;) Alltså de blir smalare.

Tycker också hon ser dräkdig ut

What doesn't kill you makes you stronger.

Magda
0

#7 hon äter, bajsar, dricker och skuttar som en normal glad kanin så vitt jag kan se :) bajset är normalt och allt..

#10 jag kan inte känna några rörelser direkt, men hon sitter ju inte still då länge frivilligt *s* hon bara busar..

hur brukar det kännas om där är ungar? har erfarenhet av dräktiga marsvin, möss och råttor..  men inte kaniner.. på marsvin känns det ju jättetydligt att där är bebisar..

kan inte se några spenar i hennes korta täta fluffpäls.. har läst att de blir större? men det är de inte iallafall..

Magda
0

OK nu höll jag lätt med händerna runt magen (försiktigt på sidorna liksom) och jag kände hennes andning och sen något… annat.. tror jag.. tyckte mig ana en klump som flyttats bakåt sen igår kväll.. kan ha inbillat mig placeringen.. men jag vet inte.. vi räknar med kanin ungar sen får vi vara tacksamma om hon inte är dräktig..

men nu måste jag ju veta, hon har ju inte fått extra mat under ev dräktighet och hon är smal, man känner höftben & ryggkotor på henne, ska jag ge henne ännu mer mat nu eller hon kanske blir dålig i magen då?? har gett henne hö & havre som uppfödaren gjort för att hon ej skulle bli sjuk av foderbyte..

och bolåda?? det har vi ju ingen! hur ska en sådan vara? kan man göra en av en kartong eller något? vad är viktigt med lådan? 3 väggar? eller 3 väggar och ett hål för ingång?

ska googla på bolåda med.. det enda jag vet om dem är att de ska ha dem :/

BusBella
0

#13 Hon ska inte ha havre, det blir dem feta av. Bolådan kan vara ett vanligt kaninhus som man köper i djuraffären.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[mla0826]
0

#13 bolådan bör helst ha tak som går att lufta utan att ta upp hela boet för då störs inte kanin lika mycket( asså om det blir ungar och man måste kolla if dom mår bra och sånt)

Magda
0

jag gjorde den här som akutlösning om hon nu hade tänkt sig att ha kanin ungar innan jag hittat på ngt bättre.. sen får vi se vad hon tycker om den..

den är nog för liten tror jag.. hittade bolåde mått och den här lådan är typ 1 el 2 cm för liten för en dvärgkanin.. hon är ju gotlandskanin, men hon är så liten ännu ju.. nåja den kan nog duga tills jag hittat något bättre, annars har hon bara hylla i buren att sitta under, hon är ju frigående dagtid och har bara buren att sova i på nätterna..

det är ju inte säkert att hon är dräktig, men vill vara något lite förberedd på det om det är så..

Lina R
0

Tycker att hon ser extremt mätt ut, mätt på något kaloririkt men proteinlågt, typ havre.

Hennes basföda ska vara hö, som kompletteras med ett lämpligt kraftfoder (ej fri tillgång, då slutar dom äta hö) och grönsaker och frukt.

Exempel på lämpliga kraftfoder: Cuni Complete, Cuni Pro, Oxbow, Pre Alpin, Royal Rabbit.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Magda
0

ja hennes basföda är hö, hon har ej fri tillgång på havre? endast gett någon matsked/dag eftersom jag trodde att jag gav för mkt.. uppf. hade gett 1,5dl/dag om jag  fattat rätt & då var hon slank.. resultatet blev, en magrare kanin med kulmage :/

Magda
0

#17 men jag hoppas på att du har rätt! Skrattande

Chieko
0

Min hona har också lite mage trots att hon är lite smal över ryggen, funderar på om det har med rasen att göra eller något. Tror inte du behöver oroa dig! (Min tjej är definitivt inte dräktig, har inte träffat någon hane på ett år!)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Magda
0

#20 ja du har kanske rätt :) väntar på svar från uppfödaren iallafall :) de kanske ska se sådana här ut *S* är kanske bara nojjig.. hon verkar ju frisk.. hur utfodrar du din förresten?

[aammE]
0

När kaniner får mask så smalnar de av över ryggen och magen blir uppsvälld. Testa att avmaska och byt foder om du inte redan ger ett bra. :)

Chieko
0

Hon får massa gott, kraftigt hö från lokal bonde samt 1/2dl Stampe pellets varje kväll. Ja avmska kanske inte är en dum idé? Det skadar väl i alla fall inte…

/Karin

Magda
0

japp avmaska kan nog vara bra.. vad är bäst att ge? gav axilur när jag avmaskade andra kaninen för ett tag sen..

[Kaningården]
0

Kan hon inte blivit biten av ett bi eller något?

Magda
0

#25 nej ingen risk. hon bor inne och vi har inte haft bi eller någon annan insekt (mer än flugor) inne..

Clariiz
0

Jag tror också att det kan vara mask. Men hon skulle kunna vara dräktig också.

Jag skulle vänta ett par dagar till för att se så att det inte kommer några bebisar, och sedan avmaskat henne :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Magda
0

sådär, på djur affären hade de rabbit selective (hette det nog?) & pretty pets i  lösvikt, tog selectiven för det har jag för mig att jag hört är bra? så jag börjar vänja in henne på det,  ska man börja med några pellets om dagen  och vänja in eller kan man ge en hel matsked utan att de blir sjuka?

hon är lite tröttare idag men äter som en liten häst..

är det något i en kanins mage normalt som man kan känna som att det rör på sig? tarmrörelser? (fast det kan man väl inte känna ändå??) för jag kan svära på att jag känner ett lätt "tickande" emellanåt  & enstaka "rörelser" om jag lägger hela handen mot, under magen på henne när hon väl sitter stilla.. hon verkar inte tycka att det är obehagligt att jag tar på henne iallafall och jag trycker såklart inte henne på magen.

utgår ifrån att hon är fel utfodrad & ev har mask tills vi ser något annat iallafall.. men hon gillar sin låda åtminstonde *s*

CasusBelli
0

1 msk kraftfoder är väldigt lite för en växande kanin om man inte har ett mycket energi- och proteinrikt hö (har du höanalys?). För något år sedan tog jag hand om en ung omplaceringskanin som såg nästan identisk ut, med ökad fodergiva ordnade det sig. Självklart kan det även vara i kombination med parasitangrepp vilket förvärrar situationen. På min kanin gjorde jag en "kolla masken" med negativt resultat (dock ej helt tillförlitligt). Om du väljer att avmaska - tänk på att utföra avmaskningen på ett korrekt sätt med längd och sanering, resistens är ett aktuellt problem!

Magda
0

#29 har inte höanalys tyvärr :/

jag tänkte mest på nu i övergången till pellets, att 1 msk kanske var lagom att börja med.. eftersom hon aldrig ätit pellets förut? har ju hört så läskiga historier om hur sjuka kaniner kan bli av foderbyte..

andra kaninen vi har fick fri tillgång av pellets (fick carrier då) som liten (korsning dvv&sallander) & var väldigt fin i hullet av det..

vad är korrekt sätt att avmaska på? vill gärna veta så att jag inte gör ngt tokigt..

CasusBelli
0

Det beror på vad det är för sorts parasit. Om man inte vet (som i detta fall) är det bästa att göra en ordentlig sanering annars är risken stor för återinfektion. Många inälvsparasiter är svåra att bli av med pga hur deras livscykel ser ut samt att äggen är långlivade och extremt motståndskraftiga. Som tur är ger de vanligtvis inga kliniska symptom och ett friskt djur lider inte av dem. Om smittrycket blir mycket högt eller om kaninen får nedsatt immunförsvar kan det dock få effekter. Gerbilföreningen tycker jag beskriver saneringsrutinerna på ett bra sätt: http://www.gerbilforeningen.se/pages/mask.html

Om du avmaskar med axilur (flytande - oral suspension 10%) är dosen 0,2 ml per kg kroppsvikt 1 ggr/dag i 5 dagar. Man ska inte frångå detta med exempelvis att korta ned längden på behandlingen. På förpackningen står det tre dagar men detta är för hund och katt, ej kanin.

Magda
0

#31 jaha då är det nog mask, och hon kan ha fått det av våran andra kanin (om det smittar så snabbt?) fick veta att han skulle maskas i 3 dagar (veterinär) sen städade jag med virkon, borde inte virkon ta maskarna i omgivningen? hon har ju ej träffat våran andra kanin, bara varit på samma ytor..

Lina R
0

#31 och 32 Det är också viktigt att upprepa avmaskningen efter att det har gått en livscykel för parasiten, eftersom det är svårare att ta kål på ägg än levande, så man måste vänta tills dom kläcks fram. Samma sak med exempelvis huvudlöss.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Magda
0

ok är inte hon dräktig så blir jag förvånad.. både jag och sambon känner tydliga rörelser idag och där är absolut något i magen som ej har kännts tidigare. och tyckte till och med att jag såg magen röra sig när hon låg ner.. men hon har inga förstorade spenar, trots att hon borde föda när som helst isåfall..

kan jag göra ngt för att hjälpa henne? har börjat med pellets (selective) åt henne men vågar inte ge för mkt,men hennes mage har inte reagerat.. hur mkt vågar jag ge egentligen? skulle vilja sätta in en hel skål åt henne, men är rädd att hon blir dålig då..

Chieko
0

Nougat var utan pellets ett tag. När jag började igen gav jag först 1 msk i två-tre dagar, sen 2 msk  lika länge och sen 1/2 dl nu då. Du kanske vill ge henne mer för att få upp henne lite, öka med en msk åt gången skulle jag säga och vänta ca 3 dagar mellan så ska det nog gå bra.

/Karin

Magda
0

#35 det var ungefär så jag trodde :) tack! hon fick  lite mer än en msk igår .. nästan 2 skullee jag tro (1 msk + en del extra pelletsar som belöning medans vi kände på henne) men jag kör på ungefär lika mkt idag så får vi se..

rabzzit
0

Tass, vill se hur det går

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

dermot
0

Som en del andra har sagt så tror jag mest på mask. Då blir de klena över ryggen och får tjocka magar :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Magda
0

#38 ja just nu så hoppas jag på det faktiskt. . men väntar med avmaskning tills slutet på nästa vecka, för är det annat så borde det komma ngt innan dess..

HolyFuck
0

Tass

Magda
0

dagens bild..

Magda
0

.

[Kaningården]
0

vad fin hon har blivit :)

Magda
0

#43 ja hennes mage "trillade ner" igår så kulan hamnade längre bak men är större, hon känns fortfarande lika benig att ta på, men har ju bara fått 2msk pellets i 2 dagar så det lär ju inte ha gjort skillnad

Emdbo
0

Hur har det gått?

[linneasandberg]
0

trillat ner? :o brkar det inte vara så att magen brukar trilla ner strax innan dem ska föda? :o så är det ju på marsvin iaf men det kanske inte är samma xd såg på animal planet djurpolisen och då hade en häst livmodersinfektion men dem trodde först att den var dräktig så det kanske är nått sånt? :o fast det är ju en hel massa skillnad på kanin och häst så … lyssna inte på mig xd haha

hrm … Lycka till!! :D

Lillhems Kaniner
0

Hon ser fortfarande smal ut. Men ja måste fråga, gotlandskanin? hon ser ut å ha rexpäls? :)

Magda
0

#45 & #46 hon är absolut dräktig, nu har hon bott här så länge att hon måste blivit dräktig här, ser ut som att hon svalt en mindre fotboll och magen rör sig då hon ligger ner, känns mkt mkt tydligt om man håller på magen med, det kan väl inte vara annat? men hur sjutton hon blivit dräktig kan jag inte för mitt liv svara på, vi har en annan kanin och han bor på balkongen i en annan bur och så vitt jag vet så har de aldrig träffats, har förhört alla som varit på besök.. :( men hon mår bra, äter bra och busar lite, men vilar mer än tidigare..

nu har hon fri tillgång på pellets iallafall (+ hö & gräs förstås)  fortfarande smal, men i mkt bättre form än innan, hon har växt en del till och med..

#47 japp hon är en rexad gotlandskanin med genbanks intyg..

Lillhems Kaniner
0

Jaha finns det rexade gotlänningar :)

Tror nog att det skulle ha kommit ungar vid detta laget om du startade tråden för nästan 20 dagar sen och hon var rund om magen då. Hon borde ha fått ungar nu om hon var parad hos ägaren och som du säger har de inte träffats dina kaniner.

Provat å avmaskat? :)

Flera av mina honor lurar mej ibland. Ballonger till magar men inga ungar där i.

Magda
0

#49 ja det har du ju iofs rätt i.. men inte borde det väl kunna röra sig tydligt om det inte är ungar i? hoppas du har rätt.. men ska ta en ny bild, så ni får se hur stor hon e..  Förvånad nej har inte avmaskat, har inte vågat, ,men får ta och handla axilur i nästa v. har bara ivomec hemma..

Lillhems Kaniner
0

Tarmrörelserna kan lura en bra mkt. sen när har du haft henne sa du?

Lillhems Kaniner
0

Tänk även på att rexpälsade djur syns allt mkt mer på. Mina hermelin rexar ser ju bara för roliga (zid från ice age liknar dom flesta) och det gör att det ser mer oproprotioneligt ut.

Magda
0

#51 har haft henne ända sen 10/7 så hon kan ju omöjligt vara parad innan hon kom och fortfarande dräktig, då är hon ngn slags rekord kanin (elefant korsning?Förvånad)  är inte direkt kaninerfaren *s* har endast haft en hona innan denna ( ja + hanen vi har på balkongen) har aldrig sett något liknande på någon av dem, aldrig sett tarmrörelser.. men det är klart, kanske om hon är fullproppad med mask att det kan synas tydligt när hon ligger?

men jag tror att jag kör på en avmaskning och hoppas på att det är det? hon verkar ju absolut inge sjuk på något sätt..

Magda
0

bild tagen för 4 dagar dagar sedan (japp hon vilar sig i toalådan Obestämd)

Lillhems Kaniner
0

nej hon borde ha fått ungar för tio dagar sen i såna fall. Mask som syns när hon ligger (rörelse på buken) tror ja inte. Dom är så små. Och var hon fullproppad skulle hon inte må så bra.

Det är alltid värt ett försök att avmaska och tänk på att hon inte får vara utanför buren tills du är säker på att hon inte har mask.

Eftersom det syns tydligt att hon är smal över ryggen ser magen större ut. kanske bara skulle synas lite om hon hade bättre hull över ryggen.

Men kör en avmaskning. Å mata på henne så ser du om det är skillnad om ett tag :)

KaninPiggelin
0

tass vill se hur det går

:)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Lillhems Kaniner
0

Hon ser normal ut där hon ligger i toan :) men väldigt svårt att se ordentligt…

[Cameliont]
0

Kan mycket väl vara mask, har de mycket mask så blir de magra och svullna över magen på samma gång. Ibland ser man dom i bajset, ibland inte.

Magda
0

ska se om jag får en bättre bild på henne imorgon :) men hon har absolut fått bättre hull över ryggen än innan, det känns när man klappar henne, men jag tycker fortfarande att hon är för smal.. mask i bajset har jag inte sett en enda iallafall..

det enda alternativet till mask är ju att ngn ljuger för mig och haft Dexter inne :/ (eller ngt annat skumt alternativ?) men det hoppas jag ju att ingen gör, men kan ju bara veta helt säkert att jag iaf inte haft dem ihop, och så mkt folk har här inte varit sen vi fick hem Cexet.. och barnen kan inte ens öppna balkongdörren (det är en 3åring & en 2 månaders bebis Flört)

Lillhems Kaniner
0

Mask behöver inte synas i bajset. Prova att avmaska du men som sagt håll henne i buren så hon inte sprider runt runt äggen.

Dromprinsen
0

tass

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

mjuhm
0

*tass*

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Jenniferri
0

Vill se hur det går med kaninen :)

// Hannah

RosaKiwi
0

tass

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Tregly
0

Tass :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Magda
0

oj vad många tassar! kan säga att idag ser hon bra mkt mer normal ut.. tycker fortfarande hon känns konstig att ta på över buken, men på bilderna som jag fotat ser hon inte nå konstig ut..

ser lite rund ut över vissa ställer i vissa vinklar, men på några bilder syns inget alls.. hon är fortfarande smal att ta på över ryggen, men om jag fortsätter att fodra som nu så kanske hon rättar till sig helt..

ska se om iFokus samarbetar så att ni får se några bilder Skrattande

Magda
0

inte en enda bild funkar Obestämd

Magda
0

0

Magda
0

men j-lar var sur hon var idag då Förvånad "attackerade" min hand när jag skulle fylla på skålen, har aldrig hänt förr.. (hon bet ej bara for på och slog på mig med tassarna och knorrade)

Emelie
0

*Tass*

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Plopp4
0

Tass :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Gimbergsson
0

Låter som om hon försvarar sitt revir. Då brukar de hoppa fram hastigt för att ev. bita samtidigt som de fräser lite.

Hade hon varit dräktig hade det inte varit konstigt då kaniner brukar förändras vid dräktigheten. Vissa blir gosigare och snällare medan vissa blir revirskyddande och sura. Kan hända att hon helt enkelt har en dålig dag också.

Men för att slippa undra gällande hennes mage borde du antingen avmaska henne eller besöka veterinär. Lycka till med din fina kanin. (:

Saeasco
0

Tass!

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

[Cameliont]
0

Jag tycker att den buren du har ser väldigt liten ut? Är hon en gotlandskanin behöver hon mycket större utrymme. Men avmaska henne först så det inte sprider sig. Behöver som sagt inte synas i bajset.

Stillasittande kaniner får väldigt lätt problem med magen, mycket bättre med stort utrymme så hon kan skutta omkring och röra sig mer!

Magda
0

#74 japp buren är liten, hon har en 120*60 bur nu, men hon är frigående innekanin, så hon har den bara till att sova i och ha sin mat och sin toalåda i.

Magda
0

#72 har köpt hem avmaskningsmedel, pratade även lite kort med en veterinär, som tyckte att det ju lät som att hon kunde vara dräktig, men att jag skulle avmaska och se, och sålänge hon var pigg och åt och drack och bajsar som hon ska så var det troligen ingen fara, kunde vara mer stressande att åka iväg med henne om hon nu är dräktig. men om hon fortsätter att ha "konstig" mage eller verkar bli slö eller sjuk så skulle vi åka in med henne..

Gimbergsson
0

#76: Okej, hoppas allt blir bra! :)

Itchy
0

*tass

You can't spell Bitchy without Itchy

[Cameliont]
0

#75 Härligt! Tänkte annars om det kunde vara problem med tarmarna men är hon frigående så tror jag mer på mask.

Magda
0

glömmer ju uppdater :) hon växer så det knakar, hon blir en stor tjej.. så växandet verkar inte påverkas iallafall som tur är! har börjat projekt avmaskning nu iallafall. i övrigt är läget oförändrat.. så det är ju antagligen nå räliga små maskar som är bovarna i dramat…

Trollas
0

Tassar! :D

Kram Emelie och djuren!<3

www.Fotoryttarnas.se ;)

Magda
0

nu är hon ordentligt avmaskad och jag tycker att hon ser bättre ut.. gissar att det var en kombination av mask och fel-utfodring från min sida, men det är tillrättat nu iaf..

hennes humör beror nog på att hon börjar bli lite tonåring *s*

för hon verkar pigg & aktiv och inte sjuk på något sätt..

utom pälsen.. :/ hon ser inte vacker ut längre, den är liksom kortare på sina ställen och ser lite tuggad ut, min första tanke var pälsätare? det har jag ju sett på marsvin och det liknar detta.. eller har hon bara varit så sjukt uttråkad nu när hon suttit i buren under avmaskningen kanske?

det blir nog en tur till farbror doktorn iaf :/

för itne ska väl en rexpälsad se såhär skabbig ut när de fäller? eller för de det? vet att dexter ser ju lite småskabbig ut emellanåt när han fäller päls, ojämn i pälsen och sån.. men rex har jag ju aldrig haft..

känns ju lite onödigt att ta henne till veterinären om pälsen är såhär för att hon fäller :/ men… vet någon?

Magda
0

ruggig päls..

alla bekanta tycker att jag är fjantig och nojjig *s*

Zvintos
0

Det är inte så att hon börjat komma in i fällning då? Då brukar de absolut kunna se väldigt ruggiga ut.

Magda
0

#84 jo fäller gör hon.. men var inte säker på om rexat såg såhär illa ut i fällning *s* hon är ju inte mjällig iaf..

Zvintos
0

#85: De kan se väldigt ruggiga ut utan att för den delen mjälla. Glad Min dvärgvädurshane (normalpälsad) ser helt förskräcklig ut i pälsen som han håller på att fälla av och har sett rexpälsade som sett lika "illa" ut också.

jossan84
0

Rexar har ju kortare päls än vanligt så alla konturer syns mycket tydligare :)

Lillhems Kaniner
0

Min rex hane ser förjäklig ut när han fäller, värre än så där tom så det är ingen fara :)

[aammE]
0

Tycker faktiskt inte att hon ser så farlig ut för att vara i fällning, har sett på toook mycket värre rexar.

Magda
0

haha ok! då nojjar jag väl bara igen! är rädd om min lilla tjej Kyss fast hon har blivit något av en surtant nu… vaktar hela köket och står och slår på mig med tassarna om jag försöker vara där Förvånad

Lillhems Kaniner
0

#90 En del honor är hemska så det får man vänja sej vid, när mina muppar sej mot mej brukar ja säga till på skarpen. Funkar ibland ibland inte.

Chieko
0

#90 är hon kastrerad? Nä, då hade hon inte kunnat vara eventuellt dräktig… Då kan det hjälpa att kastrera henne för att få bort det sura beteendet.

/Karin

Magda
0

#91 förra honan jag hade var en mkt speciell kanin, väldigt aggressiv i buren men underbar utanför.. men hon lugnar sig säkert när hon märker att hon inte kan jaga oss ut köket..

#92 åh det kan hjälpa med kastrering alltså? ja det hade vi tänkt göra i vilket fall som :) hur gamla ska de vara innan man kan göra det då?

Chieko
0

Ja du… Det är nog lite upp till vilken veterinär man väljer men kanske … 6 månader? Ring och kolla!

/Karin

Lillhems Kaniner
0

#93 Hon ser hela köket som sitt låter det som ;)

LinneaJohaanson
0

Ja rexar kan absolut se sådär "skabbiga" ut i pälsen. Min rexhane ser hemsk ut när han fäller och så blir han skit sur. Han är inte något att visa upp för världen när det är fällningsperiod!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.