Chinchilla + Viltgul = ?
Är inte speciellt bra på genetik och färger men om pappan är renrasig dvv chinchilla och mamman är renrasig dvv viltgul vilka färgvarianter är då möjliga?:)
Viltgrått bara om de båda är renavlade :)
Men generation två (om du skulle syskonpara) så kan det bli schwarzgrannen :)
Ljustadalens kaningård
Okej! Tack för snabba svaret:D
Oj va duktig du var kan du hjälpa mig kanske viltgul manteltecknat med viltgul bakåt och chinchilla.. (frassar Sen har jag en annan kombo som jag är jätte nyfiken på! En viltgul bj hona med viltgul bakåt mormodern är dock blå. Hanen är järngrå och har järngrå och viltgrå bakåt.. Kan de bli blå ungar eller viltgula?
Menar du den här kombon: Viltgul och chinchilla? Isåfall blir det också bara viltgrått och viltgrått manteltecknat om inte det finns andra dolda färganlag.
Viltgul och järngrå blir järngrå och viltgrå (om jag fattade dig rätt att den järngrå hade en förälder som är viltgrå?). Det kan bli andra färger om det finns dolda färganlag. Men baserat på den information som getts här så blir det dessa färger :)
Ljustadalens kaningård
En av föräldrarna till den chinchilla färgade frassen är schwartsgrannen den andra chinchilla, den vilt gula manteltecknade har mycket viltgul men finns även isabella i ledet.. Va gäller bj så va de ju synd att de verkade kört med både blått o gult.. :-.