Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1479 ggr
bambiiii
0

beteende kanin

min kanin börjar blir lite elakare! :(  och stressigare Gråterför första gången jag säger till honom att han ska ge mig en puss så biter han lite istället men sen slickar igen! kanske beror på att man ska kastrera honom,men jag vill inte går det över det här med skvät?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

Att naffsa lite är inte att vara elak. Biter dem däremot hål, så är dem elaka.
Hur gammal är kaninen?

Man måste inte kastrera en hankanin,har 2 hankaniner här hemma just nu, en som är 2 år gammal och 1 som är 3 ½ år gammal :) Dem skvätter inte.
Men det är såklart olika ifrån kanin till kanin.

Men om du vill kastrera kaninen görs det ifrån 4 månader och uppåt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

tack så mycket! han skvätter inte förlåt visste inte vad det betydde riktigt! tror faktist han gjorde det bara för att han va rädd! men tack ändo,kändes bra! en fråga till men om det skulle vara så  att den måste kastreras går det över det där med elaka beteendet?

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#2 Skvätta kan dem göra när dem blir rädda eller markerar revir.
Naffsande försvinner inte vid kastrering nej, men hur gammal är kaninen? Kanske bara busig eller i trotsåldern?
En frisk kanin är aldrig elak :)

bambiiii
0

min kanin är född i april! denna köpte honom när han va 2 månader!

Fridaaaa
0

#4 Ok antagligen bara ung och busig då :) Säg till honom lite lätt när han nafsar, "knuffa" bort honom lite försiktigt :)

bambiiii
0

tack så mycket,busig har du rätt i ! ibland när han busar och springer runt mig när jag e arg då vill jag skrika men han kollar på mig med oskyldiga ögon! så jag pussar honom i 10 sekunder o sen är jag lugn igen! haha!

Fridaaaa
0

#6 Hehe kaniner kan charma :) Gäller bara att hålla sig lugn inombords och utombords:)
Lycka till!:)

bambiiii
0

tack så himla mycket! dina djur är väldigt söta,såg  de på din hemsida!Glad

Fridaaaa
0

#8 Tack ska du ha:) Snällt sagt :=D

bambiiii
0

sanningen är sann!!