Hittade ett tips? på Flåhackebackens:
OM du vill ha vinterburar så finns den här sidan: Har inte kollat om det är godkända mått dock…
Ljustadalens kaningård
Här är en bild på buren jag snickrade ihop i sommras.. Om han vill ha något lite tuffare att bita i =)
Mina tips? är typ, köp tryckimpregnerat virke, då håller buren längre. Satsa på svetsat nät det håller kaninerna inne och andra djur ute. Använd inte hönsnät eller liknande, de biter kaninerna sig igenom =S
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men tryckinpregnerat är väl inte bra om kaninen biter på det?
Marie & Mozart
Vanliga trekantsburar är inte lagliga, det måste vara minst 50 cm högt till en dvärgkanin. Bättre då med en fyrkantig/rektangulär rastgård.
#5 Dessutom tycker jag att fyrkantiga betesburar är bättre - eftersom de går att stapla när de ska ställas undan för vintern!
#4 Om man ger kaninen godare saker, typ grenar, att bita på så väljer de ju att bita på dem =)
#7 Inte alltid !
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#5 De kan visst bli lagliga om man gör dem så stora att de är minst 50 cm höga på en halvmeters bredd av buren. Iofs måste buren kanske bli bortåt en meter bred, och ganska hög, men ändå.
Fast det är smidigare att bygga en rektangulär bur, och gör man taket öppningsbart så kan man ju kliva in och sätta sig hos kaninen då.
#8 Nej, kanske inte i 100% av fallen. Men tror nog de flesta kaniner föredrar en god, färsk gren framför en torr, illasmakande regel =P Sen finns det ju såklart de kaniner som prompt ska gnaga på allt och då kanske man ska välja något annat material… Men det vet man ju om man har en kanin som gnager jättemycket på allt =) Skrallt sett så är det ju inte nyttigt för dem att äta målarfärg heller (å måla måste man ju göra om man inte har tryckt virke..), eller att gnaga i dig kallasfalt som många använder i botten på burarna ;)
#10 Haha, mina kaniner väljer i stort sett alltid att gnaga på sitthyllan och reglarna. Pinnarna ratar de. 
#3 Skitsnygg bur!
#12 Tack =)