2 kaniner
Buren är 120x60, är det för litet att ha 2 kaniner i?
Marie & Mozart
Jag vet inte, men jag skulle inte ha det.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Det är fullt lagligt, men jag tycker att det är i minsta laget. För att undvika bråk så ska man ha så stort som möjligt, så att kaninerna kan ha sin egen del av buren.
Är det två honor du har?
Kan också tillägga det… Det är endast lagligt för kaniner under 3kg.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en hane (4 mån) nu som jag ska kastrera. Och funderar då på en hona.
Marie & Mozart
Jag har 7x2 m till mina fem honor och xvill bygga ut buren då den känns lite liten men dom funkar bra tsm ändå :)
120x60/kanin är det mindre risk för bråk..
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#4, Okej.. Jag tycker att det är i minsta laget, hade gärna haft större om jag skulle ha två… Jag har mina två honor tillsammans, och de har en bur i två våningar, varje våning är 150x60cm, det funkar bra, och kaninerna kan dra sig undan varandra om de känner för det.
Men det är bara min åsikt :) Du bestämmer själv hur du vill göra, men som sagt, för att få det att fungera så bra som möjligt, så ska du ha så stor bur som möjligt :)
Lycka till!
Enligt lag får du ha två kaniner (under tre kg) i en 100*50 cm bur.
Så det är fullt lagligt med en 120*60.
Är det små kaniner som kommer bra överens och får vara ut större delen av dagen tycker jag det är okej. Men självklart är det alltid bättre med större!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tack, då får vi ta & tänka om, jag vill ju inte att dom ska börja bråka.
Man kan nog bygga en bur ovanpå denna o göra då en stege ner till undervåningen 
Marie & Mozart
#8, Det låter som en bra idé :)
Jag har två kaniner, en kastrerad hane och en hona(dvärgvädurar). Eftersom att jag bor i lägenhet blir det lite trångt med två burar, så de har en 120 bur som gemansam bur med mat, vatten, hö osv. De är dock bara där under nätterna, annars går de lösa i hela lägenheten + balkong, med buren öppen. Det funkar jättebra för dem en så länge, men man vet ju inte när honan blir äldre osv.
Jag har en bur i reserv om det skulle bli bråk. Men de har bott med varandra nu i snart 2 månader och det går bra :)
/Jessica
Eller ja, Lasse är lejonhuvad, men han är lika stor som en ddv. De är så söta när de sover tillsammans :)
/Jessica
Det är lagligt, men jag anser att det är alldeles för lite för 2 kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om de har tillgång till att gå fritt majoriteten av tiden och enbart har buren som övernattningsbur skulle jag inte tycka att det var några konstigheter. Men på heltid kan jag tycka att det känns lite litet. Beror ju dessutom på vilka raser kaninerna är av.
Kaniner jag har nu är en Lejonhuvad o den jag har tankar på att skaffa kommer vara en dv.vädur
Jag kommer ha dom ute året om o nu har jag en stor Hage som Mozart får vara i då jag är hemma & har honom under uppsikt.
Marie & Mozart
#14 Ska du kastrera Mozart då eller han är redan kastrerad.
Ska du ha dem ute året om, tycker jag ändå att du ska ha större bur :)
#16 Ja det fungerar det med :)