Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1676 ggr
UlanèKaninerna
0

Köpa en till?

Jag har 2 kaniner ur samma kull. Fick igår veta att de var hanar båda två. Dom är 13 veckor. Jag vill INTE ha kvar båda för jag vill inte hitta en död kanin och en egen kastrerad kanin. Dom har börjat rida på varandra och har fått veta av vetrenären att dom snar kommer att slåss om "sitt" revir. Den mindre kaninen Emso har inte fått sina pungkulor på plats än men den lite större har fått sina på plats redan så att jag kan kastrera den lite större om några veckor. Jag kommer att ha kvar den större av dom och lämna tillbaka Emso till min moster. Funderat på att kastrera den störrre om några veckor och sedan köpa en hona hos en annan uppfödare. Tror ni att detta kan fungera?

smurfan-93
0

En kastrerad hane och en hona fungerar allra bäst! Men man kan aldrig veta. Kaniner är som oss människor dom väljer sina vänner , så viktigt att du får pröva att ha honan tillsammans med hanen innan du köper den , med tanke på att man aldrig kan veta garanterat. Men fungerar det då är det fantastiskt ;) Lycka till! Kram

smurfan-93
0

En sak till, när honan ska träffa hanen för första gången är det viktigt att dem ses på neutral mark , en plats där varken hon ellr han lagt av sin lukt. Pröva att söka dig till en uppfödare som har kaniner dom hyr ut. För då har man verkligen chansen och se om dom fungerar ihop! Den första gången dom är tillsammans kanske det går jätte bra och efter en vecka kanske inte alls bra. Så därför viktigt att pröva minst några veckor så att man garanterat vet! Ska själv kastrera en hane som ska få bo tillsammans med en hona jag har som går ur aveln nu! Kram

UlanèKaninerna
0

Tack för ditt svar Glad

Breathplay
0

Jag hade en hona från början och min pojkvän en hane på 2år, och när min pojkän och jag flyttade ihop så tog vi chansen och kastrerade hanen. Efter kastreringen så ska man ju vänta en månad innan man släpper ihop dom och då fick hanen vara i sin bur medans honan skuttade runt och luktade på honom. På det sättet fick dom "lära känna varandra lite" innan.

När vi väl satte ihop dom så gick det super bra redan från början, visst dom parar sig ju från och till men det stör väl ingen xD

Det är jättekul att se dom tillsammans när dom ligger sida vid sida eller tvättar varandra (: Jag rekommenderar absolut att testa!

Isabella Ekelund

UlanèKaninerna
0

Vad kul att höra. Ska bli lika kul att se om mina kommer att göra likadant :)

Majsan1973
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Men hur är det om man släpper ihop en 1 årig kanin med en kaninunge på 7-8v?
Man gör samma sak där?
Dom känner väl på sig att det är en liten bebis…men dom behandlar kanske inte dom annorlundare än om man sätter ihop två vuxna…

Marie & Mozart

[Luppa]
0

Kan ni inte köpa en bur till helt enkelt, och behålla båda hanarna?

Lillhems Kaniner
0

#6 va är det för kön på kaninerna?

Majsan1973
0

Jag har en hane nu, han ska kastreras i april-maj nästa år.
Han är född Maj-11

Marie & Mozart

Lillhems Kaniner
0

#9 hur menar du då? Att du ska kastrera han och sen skaffa en unge? Bara så ja hänger med va du menar :)

Om han är född i maj går det snart att kastrera honom och jag skulle iaf råda dej att köpa en lite äldre unge än 7-8v, en unghona som är lite äldre :)

Lillhems Kaniner
0

#9 hur menar du då? Att du ska kastrera han och sen skaffa en unge? Bara så ja hänger med va du menar :)

Om han är född i maj går det snart att kastrera honom och jag skulle iaf råda dej att köpa en lite äldre unge än 7-8v, en unghona som är lite äldre :)