Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 609 ggr
dermot
0

(K) Sitthyllor

Hejsan!

Någon som har sitthyllor över? Kanske någon som lagt ner sin uppfödning och har grejer kvar, eller liknande. De får gärna vara i trä och ska kunna stå själv, "kaninhus" går också bra. Dock ska allt kunna passa till Dvärgvädurar, hermeliner, rexkaniner samt en fransk vädur.

Vill nämligen byta ut de jag har nu, meningen var att vi skulle beställa/köpa hem lådor och bygga/såga till själva, men vi hittar inte någon som säljer sådanna lådor som passar.

Har ni till salu så mejla eller kommentera här! :)

Hälsningar Annika

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

tokmaja78
0

Ett tips? är faktiskt Ikea av alla ställen, dom har sådana där bord som är 50 x 50  och tror dom kostar en 50 kr styck. Jag ska köpa några sådana nästa gång jag åker  Sen är de bara o såga till i önskad storlek i både skiva och ben.. Då blir dom perfekta sitthyllor.. :-)

Kan de vara nått?

dermot
0

#1 Det har jag faktiskt inte tänkt på. Men det skulle säkert gå! Tack för tipset! :)

Någon som har något annat tips? eller någon som säljer? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Chieko
0

Du kan ju köpa lösa skivor och limma/spika också. Så får du den storlek du vill.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

dermot
0

#3 Jag har funderat på det! :) Hittade några billiga skivor på en sida ^^

// Anka

Chieko
0

#4 Alla bygghandlar har ju det också, och ofta kan man få dem sågade i rätt storlek. Gjorde själv ett bo/sitthylla förra våren på det sättet. 3 sidor och tak blev det :)

/Karin

dermot
0

#5 Ska se vad pappa kan fixa fram! :)

Har du någon bild på hur det blev? Tror att det är ungefär sådanna vi har nu (till vissa) men som börjar bli gamla och vill då byta ut de :)

// Anka

Chieko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bilden har jag, la inte så mycket fokus på att fota lådan eftersom buren var ny då, men den kom ju med lite i alla fall. Träfärgad och oljad med linolja.

/Karin