Nått pellets som är näringsrikt, kanske. Vet inte vilket i så fall, men kan tänka att det skulle kunna hjälpa 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är rätt vanligt att Lejonhuvade kaniner har kassa kroppar… Mao så kan han kännas benig även om han egentligen är överviktig.
#1 Har också funderat på det, om jag borde ge honom någon annan sorts pellets. Just nu får han Kanin & Marsvin. Valt den då jag läste att den skulle vara bra, blev tipsad av flera. :) (och senaste veckan har han även fått lite solrosfrön och havre.) Är detta något jag bör ändra?
#2 Jaså, så det kan alltså bero på att han är dåligt typad? Eller hur man ska skriva.. Dålig kropp för sin ras? Det visste jag inte..
Jag använder Verse-Laga Cuni Pro, funkar för mina kaniner. Fick tipset av hon som jobbar på ena djuraffären här i stan(den enda som bara säljer mat och tillbehör) efter att hon började ge Cavia Pro till sina marsvin. Nu vet jag ju inte om det funkar för alla kaniner. Finns säkert många här på sidan som har tips? på bättre foder 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Ja, det kan det. Jag har ett par kaniner som känns beniga över rumpan oavsett hur mycket jag göder dem 
Men om ryggraden känns vass och du känner revbenen tydligt så behöver han nog gå upp i vikt.
Kan vara så enkelt att han behöver avmaskas, om han äter bra men ändå är mager.