Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1501 ggr
BusBella
0

Kaninhus

Har funderat lite över det där med ett kaninhus, vi har en gammal lekstuga ingen använder där vi skulle kunna bygga fackburar. Det är ungefär 2 meter djupt och kanske 1,70 eller något runt det, i bredd. Det är sluttande tak, men räknas det ändå om man har 50 centimeter vid den högsta punkten? För det är väl runt 1,70-1,90 högt. Vi skulle behöva få in 4-5 burar men helst fler. Dock ska det vara förrådsutrymme också där vi kan ha hö, mat, hinder, selar och borste. Nån av burarna ska vara större än dem andra då det bor 2 stycken i den, men i gengäld kan någon annan bur vara lite mindre då det är en Hermelin som ska bo där också. Raserna är Engelsk scheck, Hermelin, en Engelsk scheck/Lejonhuvad dvärgvädur som bor ensam och och så två som bor tillsammans (av den rasen). Eventuellt även en Hermelin/Dvv/Teddydvv som jag vill ska flytta från min kanin då dem faktiskt är kolonidjur och inte flockdjur. Men nog om det. Lite tips? och trix, ideér någon?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Rozza
0

Det väldigt trångt så skulle inte försöka få in fler burar än fyra om jag var du. Har själv haft en lekstuga på ca två meter djup och 1,5 m bred men max 1,6 hög. Jag fick in 15 st 10kg halmbalar där fråga mig inte hur, men det gick.

Men nu tillbaka till burar du kan som max göra dom 80cm djup om det ska var hyfsat lätt att städa. eftersom du har engelsk sheck blir det nog bara två plan sen delar du dom mitt i har du fyra burar på 80 djup och och ca 90 brädd.  då har du en bur på ca 0,72 kvadrat.

BusBella
0

#1 Förstod inte riktigt det där, men att det är trångt kan jag hålla med om.

Mind your language.

/Emma

Clariiz
0

Ang höjden så ska lägsta höjden vara 50 cm. för engelsk scheck ska det väl vara ännu högre? Så det funkar inte att högsta punkten är 50 cm.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

BusBella
0

#3 Okej, jag tror ändå vi håller oss till dem burarna vi har.

Mind your language.

/Emma