Vilket foder tkr ni är bäst?
Vilket foder tycker ni är bäst av
Rabbit Royale / Cuni Complete?

Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Inte testat någon av dem, tycker dem är alldeles för dyra:)
Kör med Svenskt foder djur & Natur: Kanin&marsvin .
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har dem båda (eller nästan, jag har Cuni Pro som är bra för Dvärgkaniner). Det är båda bra foder med bra värden. Kaninerna brukar älska Rabbit Royal! RR är lite fettsnålt så jag tycker att man kan blanda ut med något annat foder om man har en växande kanin eller en som har svårt att gå upp i vikt. En "normal" kanin eller en som behöver banta kan säkert gå på enbart RR.
Mina kaniner funkar att enbart gå på Cuni Pro (eller Complete), men de skulle nog bli lite för smala av enbart RR. Men om man har en kräsen kanin så slinker RR garanterat ner :)
Ljustadalens kaningård
Samma som 1# :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Cuni Complete, är helnöjd med det fodret! :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Jag kör på Bunny Basics och Rabbit Royale.
Bunny Basics är snarlikt med Cuni Complete, båda är kanonbra kaninpellets! Rabbit Royale är också bra, men innehåller mindre fibrer och lite mer fett.
Jag har Cuni Complete då jag har hört så mycket bra om det och att näringsvärdet såg bra ut på påsen. Men vilket som är bäst vet jag inte då jag inte har testat annat.
Cuni complete är rena rama drömfodret :D
Tyvärr har man inte råd att ha det. Tycker rabbit är bra också, och framför allt oxbow pellets som jag har till min gammeltant :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
RR bra men dyr o fettsnål så bra blanda ut med lite pellets typ Ädel el Rabfor.. #5 RR innehåller 14% växtråd så fibersnål håller jag inte med om utan rätt perfekt halt enl mej 
#8 Jag tycker det är lite för lite fibrer, Bunny Basics 15/23 innehåller 23% fibrer.