Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1506 ggr
Lurvboll
0

Motion? :)

Hur mycket Motion ger du dina kaniner?:3
Själv motionerar jag mina egna varje dag utan nån gång i veckan som de får pausa och bara gosa med mig! Har dem mest ute i selen, men en gång i veckan hoppar jag i ellafall med dem! ^^
Eftersom jag hoppar och siktar på att börja tävla så vill jag hålla upp konditionen och speciellt på Hassel som har en skada och som det verkligen inte skulle vara bra för att bara lämna och stå. Dessutom tycker jag det är fel att inte ge sin kanin Motion! ;o

Men hur mycket motionerar du din kanin?:3 Nån annan som hoppar här föresten? ^^

I give you all my love, rabbits...<3

Lurvas11
0

Jag tränar hoppträning och ska förhoppningsvis börja tävla sen.

motionerar gör jag typ lika mycket som du. =)

Hälsningar Lurvas11Glad

Borgbackens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De får vara ute i hagen hela dagarna när vi är hemma, & sele några gånger i veckan också. :) Sen hoppar vi med två utav kaninerna ;)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Lurvboll
0

1# Var bor du?:3 Tänkte om det är mycket tävlingar runtom hos dig? :)
Själv bor jag i Finland på en värdelös plats där det inte finns några tävlingar, minst 1 timmes färd för att komma till nån tävling, men det är väldigt sällan der hålls så nära! :/

claryy
0

Tar ut i sele typ 2 gånger om dagen, sen får man vara i hagen nästan hela dagarna också;)

Kassy
0

I en Hage har jag en hane på 3x2 m och två honor på 2,5x2 m och resten av honorna på 7x2 m som dom bor i året runt dygnet runt. Ska ställa in vinterburar i dom inom kort. Annars får dom komma ut i sele några dagar i veckan samt hopptränas efter varje individ.

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

Mina går i Hage dem dagar inte regnet öser ner. Då är dem i burarna, dock har dem stor yta att skutta på, så det lider ingen nöd på dem.

Hoppar inte med någon av mina, för ingen av dem är förtjust i det mer än 1 och hon är 5 år gammal så vill inte hoppa så mycket med henne:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kristall
0

#3: Var i Finland? Är själv finländare :)

-

Två av mina kaniner är "nästan" frigående innekaniner (är instängda när jag sover, lösa resten av dygnet), de motionerar sig själva ganska bra. Aktiverar dem genom lek, pelletssök osv men ut i sele kommer de tyvärr ganska sällan. Hoppar med hanen, har tävlat en gång men har nu en paus med hoppningen pga olika anledningar.

Min tredje kanin är en ung hane som bor vid stallet där uppfödaren (min kompis) har sina kaniner. Han får komma ut och skutta varje dag, brukar sitta i min famn och kolla på ridlektioner eller vara med när vi matar de andra kaninerna. Ibland släpper vi kaninerna i en (tom) hästhage och låter dem rejsa för fullt :-) Snart ska vi ta itu med inhoppningen och om han gillar det blir det nog en hoppkarriär för den killen!

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Emma-J
0

Mina kaniner är ute i hagarna den tiden på dagen då jag är hemma. Jag brukar gå i sele med i alla fall någon/några av dem varje dag, och så hopptränar vi lite då och då. Tävlar även hoppning ibland med några av mina kaniner :)

Lurvboll
0

#7 Kollade in din presentation och såg att du bor i Nykarleby, bor själv i  10m bort! :D Är stallet Nurk?:) Rider själv där, så om jag har rätt att du har den yngre kaninen med Nurk så måste det väl vara Josefin som är din kompis då elr?:3[snabbtänkt, haha nä! xD] Min yngsta kanin Bow har sitt släkte hos Josefin för fadern är från henne! ^^' Ja hoppas jag har gissat rätt nu så jag inte virrat bort dethär helt! O.o
PM:a gärna! :D

Kristall
0

#9: PMar :D

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

mjuhm
0

Jag tränar min lejonhuvade kanin i hoppning, och det har jag alldeles nyss börjat med. Bara hållt på i nån vecka. Annars släpper jag ut henne varje dag, förutom då det är väldigt kallt då hon är känslig mot kyla. Men hon får iallafall varje dag springa av sig.

Nakhre & Sevgi, mina hermelin/dvv har fri tillgång till beteshage på dagarna så det rör på sig hela tiden och håller sig inne i deras bur vid dåligt väder. På nätterna får dom bara vara i buren & ibaldn på dagarna får det springa vid lekparken på en stor äng.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Clariiz
0

Mina kaniner är alltid ute i hagarna flera timmar om dagen. De är ute när jag är hemma, och vädret tillåter.
Sedan brukar jag alltid gå/springa med dem i sele ett par ggr i veckan.
Hoppar även ibland.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Deniseskaniner
0

mina kaniner får vara ute varje dag om det inte regnar såklart. jag hopptränar lite jag också men bara på skoj :)

Körsbär
0

Min kanin får vara ute i hagen varje dag (ifall vädret tillåtern det) och så försöker jag gå ut med honom varje dag, fast just nu är jag sjuk så han har inte fått gott i sele sen i måndags men men..får gå ut med honom mycket i helgen i stället!Oskyldig

[Cameliont]
0

Min kanin skuttar fritt i köket och får vara ute i vardagsrummet också när jag är hemma. Han ska bli frigående i hela hemmet när han blivit lite större. (Han blir snart 3 månader, fransk vädur).

Han älskar att rejsa runt i sele utomhus, brukar ta ut honom när det är okej väder. Just nu ösregnar det och har gjort det några dagar, så då blir det mest bara fri Motion inomhus.

Till nästa vår/sommar blir det stor rasthage så han kan skutta utomhus hela dagarna när vi är hemma.

provson
0

Ni som har innekaninen som är "frigående", gnager de på saker? Möbler, sladdar, andra saker…? Jag skulle vilja ha en liten kökskanin som får hoppa fritt i köket och vardagsrummet men är rädd att den kanske kan gnaga på min sambos böcker.

Vad säger ni? :)

Fridaaaa
0

#16 Man måste sätta sladdskydd på alla sladdar. Eller blockera så att dem inte kommer åt dem. Likadant eluttagen,
Kaniner gnagar olika mycket.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Cameliont]
0

#16 Köket är ett bra ställe hos oss för där finns inga sladdar och sånt. Men visst kan de få för sig att gnaga på möbler och lister. Oftast i tonåren innan de blivit kastrerade, men vissa kaniner är väldigt "destruktiva" hela livet. Det man kan göra är att alltid ha grenar framme som de får gnaga på. När det gäller sladdar och annat så måste man kaninsäkra hemmet innan man släpper kaninen lös. Gå ner på kaninens nivå och plocka undan eller gömma allt som kan vara farligt.

Vissa kaniner gräver väldigt mycket också, men det blir mindre om man låter kaninen komma ut och gräva, man kan också fixa en grävlåda med höga kanter som man kan ha inomhus. Kaniner som har tråkigt ägnar sig mer åt "destruktiva" beteenden än kaniner som aktiveras och trivs.

Att gräva och gnaga är ju för kaninen naturliga beteenden, men inte alltid så roligt om de gör det på fel ställen…