mängd mat
Har precis köpt en påse med stampe pellets men har inte den blekaste aningen om hur mycket jag ska ge till min 1 åriga hermelin saga. Hon får ganska mycket färskfoder varje dag och så har hon naturligtvis fri tillgång till hö och färskt vatten :) Hur mycket skulle nu rekomendera att ge henne?
Svårt att säga, beroende på hur aktiv hon är men 1/4 eller 1/3 dl pellets?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej 1 dl per dag skulle jag tippa på…
#2 1 dl/dag ger man i regel inte ens till en dvärgvädur.
Äter dom så lite oj!! Utgick från mina dvv.. :-P
Tack :D ska försöka med 1/4 dl och se om hon håller hullet bra annar får jag öka ;) behöver jag ge mer på vintern eller kan jag ge henne lika mycket? (hon är en utekanin)
Jasså mina kolleger som har hållt på i åratal har gett dom de o jag fick den infon av dom o ingen mår dåligt eller är över viktig än iaf.
Jag ger mina en halv deciliter var :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Man får kolla på hur ens kanin har för hull :)
Vissa kaniner behöver mer än andra, men en hermelin behöver ytterst sällan så mycket som 1 dl men det märker du.
#5 Ja gör det, du märker ganska snart om du behöver öka eller inte:)
Ja jag kanske ska tillägga att dom äter mindre sommartid. Men mer när tempen går ner. Dom bor ju ute o här kan de av o till bli riktigt kallt..
#9 Mina får också mer vintertid :)
Jag är fortfarande chockad över mängden på hermeliner. Herregud va billig dom är i drift! ;-) mina jättar äter ju en ur huset.. Ha ha..
#11 Ja, de är otroligt billiga, jämfört med jättar! ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#11 Min med haha har 4 dvärgkaniner & 1 jätte, han äter nästan lika mycket som dem tillsammans haha :D
Ja jag har ju bara jätte raser förrutom min 3 dvv kan säga att de blir många vändor till granngården… :-) jag ser att jag blev kär i fel raser! ;-) nej jag skojar älskar mina jättekaniner!