Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1050 ggr
[pixa3]
0

Inneburar -lösning?

En fråga till er som har innekaniner, vad har ni för burar?
Själv har jag just nu två stora "galler-burar" till mina två honor, dock känns det som att dom tar lite för mycket plats, och det är lite småknepigt när man ska städa.
Så jag är ute efter någon annan form av burlösning.
Har ni några förslag/idéer?
Allt välkomnas! :)

dermot
0

En god vän till mig har sina marsvin i garderober - ombyggda då givetvis - så det skulle säkert fungera till kaniner med :) Ett litet tips? bara ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[pixa3]
0

#1 Tack för ditt svar! :)
Har kikat runt lite på ikea och sådär, men tycker det är svårt att hitta någonting som uppfyller kraven för en kaninbur. Det känns som om antingen är djupet för lite, eller längden :(

dermot
0

#2 Vad är det för kaniner du har? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[pixa3]
0

#3 En hermelinhona på drygt över ett år, och en korsning mellan hermelin och dvärgvädur som är ca 12 veckor :)

dermot
0

#4 Okej , jag kan ju hålla utkik efter någon garderob om jag hittar :)

// Anka

[Cameliont]
0

Skippa burarna helt och hållet och ge dom egna rum. Glad

[pixa3]
0

#6 Ja, hade jag möjlighet så hade jag gjort så ;)

MegN
0

Jag hade en fundering på att göra "våningsbur" baserad på två lagerhyllor, som är c:a 80-90 breda (och t.ex. 30 cm djupa). T.ex Ikeas Ivarhylla. Man ställer hyllorna med kortsidan mot en vägg, och avståndet mellan dem ska vara lika som inneburens längd minus båda hyllplanens "djup".

Man sätter hyllplanen på lagom höjd för att rymma två inneburar (plus kanske några extra hyllplan överst och nederst för diverse förvaring). Då kan man få upp dem från golvet = mer lättstädat. Och det tar bara lite mer plats än en bur tar på golvet…

Nackdelen är att själva lagerhyllan är lite i vägen när man ska öppna burdörrarna. Har man en tillräckligt "smal" innebur kan man köpa en billig lagerhylla typ IKEAs Albert men då måste man först kolla så att inneburen ryms mellan "hyllstolparna".

Hoppas du förstår vad jag menar…? ;-)

[pixa3]
0

#8 Det var en bra idé! Ska finula lite på det ;)

Ljusta
0

Kolla här! I ett inlägg finns en bur som är gjord av material nästan enbart från Ikea :) (inlägg 30)

http://kanin.ifokus.se/discussions/4d713f0ab9cb462239055f13-vad-handlar-du-pa-ikea

Ljustadalens kaningård