kasterera
har har bara en kanin hane,som bor i lägenhet måste man kastrera?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej, det väljer du ju själv om du vill kastrera eller ej. :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
oki! så det e inte viktigt!!??
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Inget måste, men jag gjorde det(Hade då också bara hankanin i lägenhet)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att kastrera en hane som man ska ha inne kan vara bra, för vissa (de flesta) hankaniner skvätter kiss om de är okastrerade för att visa sitt revir. Det kanske inte är så kul att ha kiss i hela rummet och det luktar mycket. Sedan är det ju så att även kastration medför vissa risker, kaninen kan till exempel avlida under begreppet men annars kan jag bara se fördelar (om du inte vill ta en kull på honom förståss)
Jag har en kastrerad hane, han blev mycket lugnare efter han kastrerades, sedan har jag en okastrerad som jag tar kullar på. Han är faktiskt väldigt skötsam och renlig och skvätter i princip inget alls. Åh andra sidan är han utekanin så jag skulle inte lida av det i vilket fall.
Men tänk över det innan du gör det, du får räkna med en summa runt 900 kronor för en kastrering.
oki! tack så mycket!! först trodde jag att om man inte gör det finns det risk att han blir jätte stressad och till och med DÖÖR!
Nej måaste man inte:)
#5 Ang kastering på kanin är det mycket mer vanligt.
Anledningen till att en kanin dör efter kastrering (vilket inte är så ofta) är pga nakosen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dem blir oftast lugnare efter kastrering, och så skvätter dem inte kiss överallt. Sen finns det större risker för sjukdomar om han är okastrerad. Om det inte finns någon anledning till att inte kastrera tycker jag det är bäst att man gör det.
okey…:)men komme det gå över med det där kisstet och skvättet? :)om man inte kastrerar!!??
#8 Tänk på att inte ha massa utropstecken och frågetecken :) Med tanke på synskadade.
Skvättandet kan gå över eller fortsätta olika. Mina 2 hanar har aldrig skvätt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tack! du vet väldigt mycket om kaniner ju!! du äger!! :)
#7 Mycket bra svar, instämmer till 100 %.
jag är för kastrering på både honor och hanar, finns många som inte mår bra pga hormonerna och ska de inte avlas med kan man lika gärna kastrera för att slippa sjukdomar som kan komma upp.
men den kaninen jag hade som liten skvätte aldrig. han bodde i vårat kök och han parade även tre gånger men skvätte aldrig. han var dock väldigt jobbig vid vissa perioder typ våren och hösten, då hängde han en på hälarna å jucka och min kompis som oxå hade kaniner kunde inte vara i köket för han bet henne i fötterna och red på henne hela tiden :P