Dalmatin Dvärgvädur?
Jag har tänkt mycket på detta.. Jag älskar dalmatinerteckningen (som finns på rasen Rex), och jag älskar dvärgvädurar. Jag undrar hur man lättast får fram den teckningen? Någon som är kunnig inom färggenetiken som kan berätta vilket avelsmaterial som krävs, då detta antagligen (om det går) blir mitt projekt om ett par år, kanske det involverar rexpäls då med. :)
Hälsningar Annika - Stengårdens Kaniner, www.stengardenskaniner.n.nu
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle tippa på att du behöver korsa dalmatiner rex (mini?) eller en rexpälsad hermelin i dalmatin (tror det finns?) med dvärgvädur, eftersom det inte ger dalmatin med brokat.
Då är det såklart bäst om man har dvärgvädurar med tunga långa öron för att lättare kunna få hyfsade öron, såklart det inte blir kanon bra öron i första generationen men :)
Dock vet jag inte hur dalmatinanlaget ärvs/fungerar…
#1 Tack så mycket! :)
Någon annan som vet hur det fungerar? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Är väl bäst att para en dalmatinertecknad rex/liten rex eller hermelin (jag skulle dock inte välja hermelin på grund av dvärggen.) med en dvärgvädur. Ur första generation sprarar du en dalmatinertecknad unge och så småningom parar man vidare med den på en helfärgad dvärgvädur. Försök se till så att dvärgvädurarna har så tunga öron som möjligt.
Om du skulle kunna vara intresserad har jag en dvvrex pojke till salu som påminner lite om en dalmatiner. (Skickar med en bild.) :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#3 Okej tack :)
Nej, inte just nu, men tack i alla fall :)
// Anka
#4 Si,si. :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
#5 Men riktigt söt och häftigt tecknad var han :D
// Anka