Projekt - Vanor
Idag på friskvårdslektionen började vi med projektet jag har sett fram emot sen jag började utbildningen i januari. Det är ett projekt om vanor som man har, man ska antingen bryta en gammal vana eller skaffa sig en ny. Medans alla andra skulle sluta röka, börja träna, gå ner i vikt, äta nyttigare och liknande valde jag(kaninälskare som jag är) att börja träna mina kaniner, ordentligt alltså. Hoppning och små roliga saker. Har fixat massor med roliga saker åt kaninerna för att aktivera dom under vintern då vi inte kan gå ut. Nu har kaninerna blivit så vana med långa hoppturer ute på gräset så jag misstänker att dom annars kommer att tycka att det är jättetråkigt att vara inne i lägenheten. Så nu ska dom aktiveras ordentligt.
I slutet av dessa 8 veckor ska dom träna hoppning och andra "konster" på kommando 30 min/var 3 gånger i veckan(detta utöver den tiden dom brukar vara ute i vanliga fall) om allt går som planerat. Man får ju faktiskt misslyckas.
Träningen kommer att ske måndag, onsdag och fredag och jag kommer att uppdatera hur det går. Idag gick det bara att träna dom i 5 minuter var, men vi får se hur det går längre framöver. Detta är ju bara första dagen 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad roligt, för både dig och kaninerna! Hoppas det faller väl ut
.
Ja 
Tränade kaninerna igår, men var så trött att jag inte orkade skriva om det här(det var nog jobbigt att fylla i loggboken till skolan). 10 minuter var gick dom med om igår. Det jag tränar just nu är:
Momiji: Dutt
Dutt är att han ska komma fram till min hand och stöta nosen
mot den. Det har gått riktigt bra och han lär sig väldigt fort.
Han kan det nästan helt nu, fast vi har tjuvtränat lite förut.
Éire: Upp
Upp är att hon ska resa sig upp på bakbenen. Det är lite
svårare att träna henne eftersom hon lätt kommer på något
annat hon vill göra istället, men det går ändå ganska bra
Är otroligt stolt över hur fort dom lär sig egentligen. Dom är så duktiga!
Har idag hemsk migrän. Lyckades träna Éire i 15 minuter innan jag gav upp(allts inte hon). Blir tyvärr inte att träna Momiji idag eftersom jag inte har någon ork kvar i kroppen. Så då satsade jag på Éire idag eftersom hon kommer inte att tränas fredag den 30/9. Då ska hon till Djursjukhuset i Luleå och kastreras. Bokade in tiden idag och vart förvånad att jag fick tid så fort. Syrran har varit snäll och gått med på att skjutsa oss dit eftersom tiden är kl. 08:00 på morgonen. Så då är det bara att hålla tummarna för att allt går bra. Jag är ju långt ifrån lika orolig nu som jag var när Momiji opererades. Det finns till och med en speciell narkosläkare för gnagare och kaniner där. Djurkliniken här där jag bor rekomenderar även detta ställe för kastrering av honkaniner, så det måste ju vara ett bra ställe.