(S) Dvärgvädursungar.
2011-08-02 föddes en kull på 4. 2 st. vit rödögd och 2 st. brun zobel. Det finns 1 st. vit hona och 1 st. brun hane att tinga.
Mvh. Ann E Mellerudskaniner och Dvärgvädurer www.mellis.n.nu
Bild på hanen, han är lite brunare än han ser ut på bilden, fast ant. för mörk för att kunna ställas ut:
Bilderna i #0 och #1 togs i måndags.
I mitten av veckan fällde de öronen..
Jag glömde skriva att stamtavla finns..
Föräldrarna är madagaskar och zobel blå.
NEEJ GUD! Fy så fin den vita är! Och stamtavla dessutom! Vad ska du ha för denna filur? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 350:-
Den vita är en hona..
En fråga bara… Om man vill ha vitrödögd som avelskanin - jag har själv viltgrå och bourgogne - blir det "wienertecknat" så som VBÖ då? Eller kan ungarna få röda ögon, mm? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#6 nej, ungarna blir inte wienertecknade då, inte va jag vet, men det kan ju bli det om dom bär på vit b/ö eller wienertecknad, för att få fram vit rödögd krävs två anlag som med alla andra färger.
#7 Okej, så man kan avla mellan t.ex en bougogne med en Vit röd ögd och det blir "helfärgade" ungar eller brokade/mantlade eller så, alltså det dyker inte upp någon "ej godkänd" färg eller så? :)
// Anka
#8 Om inte den andra kaninen bär på albinism, vilket är en ressesiv gen, så blir inga ungar albino. Har kaninen känd stam bakåt så borde inte risken vara så stor.
Det finns fortfarande en vit hona och en brun hane att tinga.
Mycket lovande temperament!
#9 Ska tänka på det lite, låter bra :)
// Anka