Äter inte :/
Min älskade flicka på snart två år äter inte idag :( Hon har inte rört höet, och är varken intresserad av pellets eller äpple som hon vanligtvis gör allt för! Hon drack lite vatten för en stund sen men i övrigt har hon inte gjort mer än suttit i buren senaste timmen, hon är nästan aldrig där annars (frigående innekanin)! Får väl ringa veterinären men det är så svårt att få tag på någon som är kaninkunnig…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Åt hon som vanligt igår och dagarna innan? Eller har hennes matlust börjat avtagit de senaste dagarna?
Kram Emelie och djuren!<3
Nä då var det inga fel på matlusten, ätit hö, kvistar, äpple och pellets som vanligt. Bara idag som hon inte ätit.
/Karin
Humm… Min kanin var också så en dag, ringde vet men den sade inte så mycket kommer inte riktigt ihåg heller. MEn jag skulle ringa vet för att vara helst säker.
Har hon ätit något olämpligt? Bajsar och kissar hon som vanligt?
Tror inte hon har ätit olämpligt, innekanin så jag vet vad jag gett henne. Hon har bajsat mindre än vanligt idag men kissade förut.
/Karin
Är det något annat fel än att hon inte äter? Är hon matt på ögonen osv…
Hon kanske är förstoppad?
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Finns ju en risk att hon är förstoppad som #6 skrev. Titta i gumpen och se om hon är kladdig eller ser konstig ut. Hur är hon annars? Pigg,framåt? Tillbakadragen? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hasselblad dög i alla fall så helt avslagen är hon inte. Hon har varit ovanligt trött idag tycker jag, men jag har varit borta två senaste veckorna så jag har inte full koll på hur hon beter sig här (nyligen flyttat hem till mina föräldrar igen). Städade buren och bajslådan vid halv 3 ungefär, sedan dess har hon lagt några pluttar som ser helt normala ut. Inget gegg i rumpan heller.
/Karin
Då tror jag att det kan vara förstoppning eller liknande, ring veterinären när du har möjlighet och fråga om de tycker att de vill kika på henne. Det bästa råd jag kan ge nu, annars vet jag tyvärr inte. Rölleka ska ju vara bra för magen, men jag har för mig att det är när de är lösa.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
om det är förstoppning kan torkade nässelblad vara bra :)
Blev inte av att torka nässlor i år… Hon skuttade till bajslådan nyss och jag tror hon la några nya pluttar, la sig och vilade lite i den och hoppade sen tillbaka in i buren. Hon har vatten, hö, hasselgrenar och pellets precis bredvid sig så hoppas jag att hon äter det inatt.
/Karin
Ätit lite pellets, lite hasselblad och tunn gren samt ett höstrå och skuttade iväg till bajslådan nu och satte sig och putsade sig. Verkar lite piggare så jag hoppas det går bra!
/Karin
Skruttan äter lite grann då och då, men har bokat tid i em på smådjursakuten så får vi se om de kan hitta någon anledning till denna plötsliga trötthet!
/Karin
Inlagd för blodprov, uppvätskning och tvångsmatning…
/Karin
Åh nej! Håller tummarna för att allt går bra!
#16 Ja gör det…
De ringde för en stund sen och sa att hon antagligen hade blod runt mjälten… Jag tackade nej till operation (varken vet eller jag tyckte det var värt det pga av risk och pengar) så de ger henne smärtstillande och dropp samt försöker få igång magen och allmänt hålla koll på henne.
/Karin
Hoppas verkligen att allt blir bra med henne!
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Läste på din blogg, så förfärligt sorgligt!
Jag tänker på dig.
Uscha… Tänker på dig!
Tankarna går till dig och din lilla! Hoppas verkligen att det går bra och att det löser sig snart..!
Kaninen har fått somna in :´( Vila i frid!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
R.I.P <3 :'(
Ja hon fick somna… Blödde invärtes så det var det snällaste mot älsklingen. Märkte stor skillnad i beteende när jag sa hejdå så det var ingen tvekan för hennes skull. Kommer dock sakna henne väldigt.
/Karin
R.I.P! :/ Du gjorde det rätta och tänkte på kaninen före dig.