kanin godis?
hej! kan kaniner äta hund eller kattgodis?
! vad kan man ge de för mat som godis?utan kanin godis då? vad brukar ni ge era kanine?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Kaniner ska inte äta katt- eller hundgodis då kaniner är växtätare och alltså inte ska ha något kött eller liknande. Bättre då att ge någon typ av frukt, någon god grönsak eller kanske en liten bit knäckebröd som godis.
Torkade frukte roch bär tycker jag är perfekt godis.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
oki! tack så mycket går det bra med torrkad frukt (flingor) eller?
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Tror inte att flingor är sådär jättebra för kaniner :) Torkad frukt är toppen! Torka gärna hemma så vet du vad du ger din kanin! :D
Kram Emelie och djuren!<3

Jag har hittat något vegitariskt hundgodis som såldes på smådjursavdelningen för ett tag sen som kaninerna är rätt så kära i , men det är mycket socker i så liite liiite får dom :)
Men jag rekommenderar starkt att baka en liten kaka själv ! :)
Ta lite blåbär (bra med järn (?) gott) Hallon (gott) Äpple (fibrer, gott) Morot (fibrer, gott ) sen kan du ta lite solrosfrön (relativt bra för magen i små mängder) och Pumpa stjärnor (kan också vara bra för magen, annars så är det gott ) Linfrön ( bra för magen i små mängder) Havregryn (gott) Bra att ha i en del örter om amn har det hemma också :)
Ja det är bara att läsa på vad kaniner kan äta och göra en sörja av det hela lixom, och sen in i ugnen för en fin kaka :D
Det receptet jag skrev där uppe har jag själv gjort och det är uppskattat här hemma kan jag då säga ! :D
Bara att testa dig fram :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan man blanda i havregryn med pelletsen?
Marie & Mozart
#6 Kan, kan man väl, men jag skulle nog tycka att det är mer "godis" pga att havre i sig är rättså fet. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Aha, så nån gång ibland alltså 
Marie & Mozart
#8 Jag skulle säga så, ja :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Varför varför vill du ge din kanin en massa konstigheter??? Det är möjligt att du tycker att godis gör ditt liv bättre, men ett djur blir inte lyckligare av godis. Vill man ge något extra gott ibland så ge frukt, grönsaker och grenar. Och såhär års givetvis örter och grönt från naturen. Tänk naturligt!
Zooaffärer (liksom ICA eller vilken affär som helst) vill tjäna pengar. Men vad har fröstänger med honung, yoghurttabletter och liknande i en kaninmage att göra? Man gör djuren en otjänst genom att ge dem saker att äta som de inte är gjorda för. Det är inte kärlek, det är dumhet!
Ge djur det som är gjort för dem inget annat.
Ge lite torkad frukt om man nu måste ge den godis, eller en bit morot eller äppel istället (det räknar jag till godis till mina kaniner)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lite trådkap hoppas det är ok.
Djurmagasinet säljer torkade jordgubbar i lösvikt, de ser rena ut. Tor ni de är ok som godis till kanin.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#5 Tror inte kaniner ska äta hallon eftersom att det är kärnfrukt.
Kram Emelie och djuren!<3

#13 i små mängder är hallon både gott och bra :) i det vilda så käkar kaniner hallon och bär för att få i sig vitaminerna :)
#10 Bra skrivet!:)
#13 Kaniner kan äta hallon.
oki tack så mycket! räcker med frukt tror jag o kanin godis o torkad frukt kan man ge som belönig! ;)
#16 Vad menar du med "kanin godis"? :)
// Anka
Ge bara sånt man kan hitta ute i naturen. ^^
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#16 Ge inte sånt godis ifrån djuraffärer & matbutiker. Det gör bara kaninen fet osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
oki! nu förstår jag!