Vinterisolerat
Jag har nu min lilla skruttkanin på altanen i buren. En bur gjord av formplywood, inte för att jag vet om det har med saken att göra 
Det är hans första vinter ute, så nu undrar jag hur ni gör när det nu börjar bli kallt & sen när vintern kommer.
Att ha massa halm är bra?
Kan man hänga trasmattor på buren för att skydda lite mot kylan?
Jag är så orolig att min lilla skrutt ska frysa
Hur gör ni?? Berätta 
Marie & Mozart
Isolering är väl egentligen inte nödvändigt så länge de har tillgång till rikligt med halm, kaniner kan hålla temperaturen rättså bra :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är en liten hönsmamma 
Marie & Mozart
Haha ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Halm är faktiskt inte nödvändigt det heller, så länge det är torrt och dragfritt klarar de sig utan problem.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Isolering gör faktiskt inte att det blir varmare i buren eftersom man ju inte har någon värmekälla där. Du kan isolera ditt hus hur mycket du vill, men om du öppnar fönstret på vid gavel i kylan har du snart utomhustemperatur inne, eller hur! Och ventilation är superviktigt. Jag har sett kaninburar med minimalt med luftintag och där bor inga lyckliga friska kaniner, det lovar jag.
Jag brukar säga att det är synd om utekaniner två månader om året, men det är sommarmånaderna! Då kan man gärna ta in dem på dagarna och ut igen på kvällarna. Men kylan trivs de faktiskt med! En orolig kaninköpare la varmvattenflaskor i kaninburen när det var kallt. Tills han upptäckte att kaninen valde andra hörnet, trots att det där han hade lagt flaskorna var favoritstället innan.
Jag brukar slänga in massa gosig halm och ställa dragfritt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Vilken snygg bur! :D
// Anka