Behöver hjälp!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min kanin äter inte pellets han äter bara en annan slags mat, och där är ingen pellets i! Och jag har testat att ge han ifrån min hand men han bara puttar undan handen.
Så min fråga är kan man lära en kanin att äta pellets eller ska man skippa pelletsen och sätta in saltsten?
Sen vill jag att han ska lära sig trix, så om du vet något får du gärna skriva det och hur man gör! :)
Vad får kanin för mat annars?
Du får helt enkelt "tvinga" kaninen i pellets, lämna en skål med typ en halv dl (beronde på vad du har för kanin) och låt det stå. xP
Just nu får den en slags mat som heter Festival (Är igentligen marsvinsmat) och den tycker han om men inte pellets. :(
#2 Ja det är förmodligen som godis :P Ta bort det och ge kaninen pellets. :)
Strunta i om den tycker det andra är bättre, kaninen vet ju inte att den inte ska äta "godis" hela tiden
Japp, ska göra så du säger! :) Tack för tipset! :)
Min kanin åt inte heller pellets förut, men jag bytte bara pelletssort och nu älskar han det! Kan rekommendera cuni complette! :]
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#5 Ok! Tack för tipset! =)
Om det är så att han gärna vill ha en mer "blandad" mat, så finns alternativet Chudleys Rabbit Royale. Den är en müsli som har bra innehåll och bra värden och brukar vara väldigt populär.
#7 Så man måste inte ha pellets där i?
#8: Nej, man måste inte ha pellets i där.
Det är visserligen lite pellets i, men jag har inte varit med om att någon sorterat ut dessa i denna blandning.
Man behöver inte ge pellets :)
Det är inte som hö att man måste ge det utan det är som lte extra bara ;)
Men kaniner ska inte heller äta Marsvinsfoder så om ag var du skulle jag byta och se o det hjälper :)
What doesn't kill you makes you stronger.
#9 Ok! :)
#10 Ok! Det värkar va ganska populärt med Rabbit Royal. :)
#11 Jag som trodde att kaniner måste ha pellets… x) Ja jag ska snart byta! :)
Bara han har riktigt bra hö och får grenar och bladgrönt (både torkat och frächt) så klarar han sig. Min kanin får Bunny Basics 15/23 blandat med Rabbit Royale och han älskar det!
Annars funkar det jättebra med bara Rabbit Royale som tillägg till hö, grenar och bladgrönt. 
#13 Ok! :)