Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 854 ggr
[Asra1]
0

Hjälp!?

hej,

min lillebror och min lillasyrra har en kanin men efter som dom har tröttnat på den tar jag görna hand om henne men problemet är ju då att hon känersäg hotad så fort jag är i närheter till ex: om jag släpper lös henne med min jätte tama kanin Sötnos och hennes ungar och jag kommer in i balkonken så stampar! och om jag ska ta i något i hennes bur så attackerar hon min hand! asså bokstavligen vill bita mig!

hon och kuter in i hennes bur Obestämd medans dom andra hälsar.

ska jag klapa henne så stampar hon och springer iväg!

jag förstår inte min kanin Sötnos är ju JÄTTE TAM.

men denna kaninen e ju raka motsatsen!

snälla hjälp mig!

Lusthan
0

Hon kanske behöver tid att vänja sig lite. Låt henne sitta i buren och sitt bredvid. Mata henne genom burgallret. Sitt och sjung, se på tv, spela dator bredvid buren. När hon verkar lugnare så prova med att öppna burgallret och sitt och prata och ta det lugnt bredvid. Försök att komma på vad hon tycker mycket om. Har en som jag kan fjäska med sallad och en som jag kan fjäska med tomater här hemma. Se vad din tycker om. Det handlar nog om att vinna tillit tror jag. Prova att göra så här i nån vecka så borde det bli en förändring efter ett tag.

[Asra1]
0

jag har haft kaninen i ett år nu och hon blir endån hotad med det går att fjäska med det hjälper inte med att sitt ahan springer runt i buren bara och stampar typ 1 gång(inget annat  tips)

[Asra1]
0

2# idag var hon mycket lugnare och bättre, tror jag klarar mig med dit tips? 1#

Tråden kan låsas nu!