Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 1247 ggr
[Wera]
0

Kaningårsnamn

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag startar upp min uppfödning igen och har bytt kaningårdsnamn flera gånger nu, Lyckans heter jag nu men för någon dag sedan fick jag veta att det är registrerat och används av en annan uppfödare.

Jag vill ha något fint och "klyschigt" eller också något som kopplas till mig, ex. där jag bor.
Jag bor i ett område som heter Barnängens, men det vill jag inte använda eftersom jag inte vill ha åäö i namnet. Gatan heter Östergatan 10, jag funderar på "Tians kaningård" (som i nummer 10) vad tror ni om det?

Andra tips? och förslag är så välkomna! Blir glad för alla kreativa förslag som inte är för långa, svåra/krångliga eller innehåller å-ä-ö.

Alone
0

tians låter jätte snyggt tycker jag :D

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Cloudberrys
0

Får jag fråga en sak?

Måste man ha haft 3års kaninuppfödning och utställningsverksamhet för att skaffa gårdsnamn? :)

<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3

Wellingtons.weebly.com

Jonaflax
0

Varför inte Weras?

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

LinneaJohaanson
0

#2 Nej endast om du ska registrera din gård i SKAF annars får du döpa den hur som helst!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Anema
0

Tians låter rätt originellt o bra :)

Men om du vill ha lite förslag, så varför inte kombinera ditt efternamn med till exempel din gatuadress, alt. en del av ditt efternamn.

Eller typ använda synonymer till din gatuadress/ort och skapa ett uppfödarnamn av det, eller skapa det av något som förknippas med detta. Exempelvis Barnängen, ta ut äng ur det ordet, äng kan förknippas med Hage då dessa ofta ligger på ängar.

Det var väl du som hade Berggrens som namn ett tag? kan de va ditt efternamn? i så fall kan du till exempel ta "Berg" ur Berggren och sätta ihop det med Hage, VOILA, Berghagens Kaniner.

Vet inte om det redan finns, men i så fall kan du ju ha typ Bergvägens, i och med Östgatan, "gata" kan ju vara väg. OSV…

Eller så kan du ju använda din rasinriktning i uppfödarnamnet, osv.

Man kan man ju också använda sina andranamn eller namn på tidigare kaniner i uppfödarnamnet. Vad man mest gillar ;) !

[Wera]
0

#5 Förr hette uppfödningen "Berggrens" (mitt efternamn) ja, men vill inte ha det, tycker inte det är så tjusigt… Tungan ute Men Berghagens kan vara något! Glad
#3 Mja vet inte, på något sätt vill jag inte ha mitt namn Tyst

Lurvas11
0

äter bra!

Hälsningar Lurvas11Glad

Cloudberrys
0

Okej, tack så mkt. Men om man vill ha stamtavla till sina kaninungar, är det någon som kan berätta hur man ska göra för att få ha stamtavla till sina kaniner!? Jag vet att man ska ha föräldrar med stamtavla men sen..? :)

Mkt tacksam för svar! :)

Wellingtons.weebly.com

Anema
0

#8 - Om du ska ha riktig stamtavla så är det medlemskap i Sveriges kanin avelsföreningars riksförbund som gäller. Härstamningar kan du skriva hur många du vill, oavsett medlemskap ;)

Cloudberrys
0

Okej, men måste man ha haft en kaninuppfödning en viss tid för att få ha stamtavla på sina kaninungar? :)

Wellingtons.weebly.com

Anema
0

Tror det räcker att vara medlem ;) Är inte så insatt, men det är så jag förstått det. Däremot så måste man haft uppfödningen i minst 3 år för att kunna registrera sin kaningård, om jag minns rätt!

Anema
0

Ett tips?, starta en ny tråd med en bra rubrik så lär du få alla svar du behöver :) så slipper vi byta ämne på Weras tråd också hehe!

Cloudberrys
0

#11 #12

Haha, ja du har nog rätt! :)

Wellingtons.weebly.com

[Wera]
0

#7 Har du skrivit i fel tråd eller vad menar du?

Tror jag kör på Tians! Glad
Dock tycker jag "frihetens" är jätte fint men jag vet att uppfödningen har funnits men inte nu längre på ett par år. Är det upptaget igen eller kan det vara okej att använda det?

Eller kanske UniQs kaningård fungerar? (som i unik)

Sweet Teddy
0

#14, UniQ finns ;) www.Uniqskaniner.weebly.com

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[Wera]
0

#15 Men vafan vad jag missar gårdsnamn Obestämd Jaha, det får väl bli Tians då för det finns väl inte? Tyst

Sweet Teddy
0

#16, Inte såvitt jag vet. :)
Men tians var ju läckert! :o

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Wand
0

Watership Down :D:D:D:D:D:D

Nej jag vet inte. Tians lät bra i alla fall!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?