Stambokföring
Hejsan!
Jag skulle vilja veta hur man ska göra för att stambokföra? Ska nämligen stambokföra min dvärgvädurstjej.
Någon som vet? :)
Hälsningar Annika - Stengårdens Kaniner, www.stengardenskaniner.n.nu
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Som jag förstått det så ska jag skicka iväg papperna till Asp, men är det bara att göra det? Liksom bara klistra igen ett kuvert och skicka med en lapp med min adress, stamtavlan samt bedömningskortet och sedan posta? Stämmer det?
:)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Du skickar stamtavlan(orginal) + poängkortet som kaninen skall stambokföras på (går endast att stambokföra på A-kort) till ditt läns stambokförare (olika stambokförare beroend på vart man bor).
Jag skulle nog lägga i ett frankerat kuvert med min adress så att stambokföraren slipper fixa det.
Kastanjegårdens Kaniner
Tack! :) Men vart hittar man stambokförarna i de olika länen?
// Anka
Klicka här så finner du kanske ditt svar :)
Kastanjegårdens Kaniner
Tack!
Då är det alltså "stambokföraren" som jag ska skicka till, ingen annan? :)
// Anka
Kostar det något att stambokföra? Tackar för snabbt svar!
// Anka
#6 ja det kostar att stambokföra. Det kostar 25 kr så det är inte så dyrt :)
#7 Aa tack! ^^
Jag har nu hittat adressen till stambokföraren och postgiro numret, men jag undrar en sak… Där står också två stycken "vice-stambokförare" på sidan, är det något som jag bör tänka på? Hur vet jag att jag skickar till rätt person? :)
// Anka
#8 du kan skicka till dom också :)
#9 Det kvittar alltså till vem av dem jag skcikar till ? :)
// Anka
#9 ja det gör det :)
#11 Super ^^ då skickar jag in!
// Anka
Ta kontakt med stambokföraren i din förening så får du svar på hur du ska göra så inte stamtavlan skulle försvinna av en anledning. Det är lite olika med priset på stambokföring i olika län. Tror det är bäst å skicka med pengar i kuvertet än att sätta in på postgiro..
#11 Ska mejla en av de ikväll och fråga! Tack så mycket! :)
// Anka