Para vid vilken ålder?
har en han på 1 år och funderat lite på att skaffa honom en hona att para honom med..nu har en kompis en hona t salu av samma sort men hon är 3 år och nu är min fråga hur gamla kan de vara om de för första gången ska ha en kull ungar? Är hon för gammal?
En anna sak..är det svårt/ ej bra att vänja en kanin som varit innekanin t att bli utekanin?
Honan ska vara minst 6 mån, och max 1½ år.
Dock skulle jag para mellan 8 mån-1 år. Skulle aldrig våga para en 3år gammal hona.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
*Är lite nyfiken* Vad är det för ras på dem? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
blir inget med just den kaninen, fick veta att hon ej hade stam o det har ju vår kanin så då vill jag ju ha det på honon också..
Hon var lejonhuvad o vår är lejonhuvad dvärgvädur
#3 Jag har annars en viltgrå dvärgvädurshona om det skulle vara intressant? :) Hon är lite över ett år men har haft en kull tidigare. Hon har stamtavla men hon har skadat öronen (sår som läkt nu men där är ärr kvar) så hon kan ej ställas ut, men du ser i alla fall hennes föräldrar och så där. Kanske skulle vara intressant? :) Hon är jättesöt! Kan fixa fler bilder om du vill ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
tack men ska vara lejonhuvad i den så tyvärr får jag tacka nej till erbjudandet…
Jaha okej ^^
// Anka
#0 Är det inte en Lejonhuvad Dvärgvädurs hona du vill ha då?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#7 ???
Bara en fråga, hur länga kan man para en hane, när är typ maxålder för dom?
# 7 kan tänka mig både lejonhuvad o lejonhuvad dvärgvädur då pappa är lejonhuvad dvärgvädur o mamma lejonhuvad..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9, Ingen maxålder för hanar. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
#10 Okej, jag har en svart lejonhuvad hona som jag kan tänka mig sälja. Hon är 1 år och har haft kull.
Dvärgvädur i Viltgrå
var bor du och har du bild på den?
Hon har stamtavla och är utställd på 93,5 p
Annars har jag en rysstecknad lejonhuvad hona jag kan sälja. Men hon e bara 3 månader, så hon kan inte paras än.
Dvärgvädur i Viltgrå
ok fin var hon allt..
har du bild på den andra?