Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1497 ggr
Rajamaja
0

Vad menar kaninen när den....?

Min kanin Breezer brukar krafsa och nafsa på mig varje dag då han är ute och rastar sig. Och om ja lägger mig på huk och pratar med honom så vill han gärna slicka mig i pannan samt att han även "naggar" lite i håret på mig. Brukar även slickas på armarna och även på mina kläder också, speciellt på mina mysbyxor.

Är dessa beteenden ett teckaen på att han vill ha uppmärksamhet och kel och att han tycker om mig? För när han gör så brukar jag sätta mig ner och klappa på honom länge och han lägger sig direkt ner och bara njuter… :) Och han vill gärna ha den där kelstunden varje dag.

Han har alltid varit väldigt social och väldigt förståndig. Är nästan som en hund ibland… En mycket go kanin:)

Frida-L
0

När han slickar på dig tycker han nog att du är smutsig, mina kaniner brukar också slicka på mig. Att kaninen slickar på dig visar att den tycker om dig! Det kan nog stämma att han vill ha uppmärksamhet när han krafsar och nafsar på dig :P

Clariiz
0

Precis!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Om han inte har saltsten kanske han slickar på dig pga saltbrist. Om du inte har någon saltsten bör du köpa det. Om du redan har en så kan det vara för att han tycker om dig!:)

Hopi
0

Jag tror inte dom slickar för att få salt.. Så svettiga är vi nog inte! haha. Nej, jag tror att dom slickar för att dom tycker om oss helt enkelt! Min Dennis gillar att slicka mig i ansiktet. =) OCH han HAR en saltsten. Räcka ut tungan

Aourora
0

ninni pussas jämt oavsett saltsten :*

Lotta_A
0

Jag har hört att när kanien slickar på en är det ett tecken på att dom tycker om en. Precis som du sa :)

Jojsan
0

föru så slickade min kanin på mig jätte mycket (=så fort man stack in handen  i buren eller nära henne xD) men då hade hon ingen saltsten. Sen köpte ja en saltsten åt henne å då slickar hon inte på folk nå mer xD :P (kan va för att de e vinter nu å man har vantar när man e me henne, fast ibland har hon slickat vanten :P)

twinnie
0

kaniner slickar en inte för att man är smutsig? det är ett tecken på tacksamhet och tillgivenhet! (eller saltsugen XD)

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Dom kan visst slicka för att dom vill ha salt! Även om vi inte är svettiga så har vi salt på kroppen. Mina marsvin slickar på mig, mina kaniner och ibland min hund. Det är jobbigt när hunden slickar på mig för hon har så stor tunga i skillnad mot marsvinen och kaninerna så det blir så äckligtRäcka ut tungan Men det är mysigt när marsvinen och kaninerna gör det för dom slickar inte så mycket!!Flört Haha..

*På bilden; Pelle, min fina dvärgvädur. Så lugn och snäll. Var konstigt nog duktig på att hoppa, du verkade så seg innan jag prövade…Lever tyvärr inte längreGråter*snyft* <3 Älskar honom(L)

Rajamaja
0

Jo Breezer har saltsten, och den slickar han på varje dag. :)

twinnie
0

min kanin har både salt & mineralsten. och han slickas på allt han ser. soffan, bordet, fötter, händer, mattan - allt XD

Frida-L
0

Twinnie: Kaniner kan visst slicka för att man är smutsig. Om man t. ex har kaniner i samma bur så slickar dom varandra där pälsen är smutsig..dom gör samma sak mot människor som dom litar på..

KajsaM
0

Rajamaja: Din kanin tycker dom dig och vill bli kelad med :)

Rajamaja
0

:)

shintaida
0

Mina kaniner - som jag hade förr - och mina marsvin, slickar mest på min man, för han är VÄLDIGT salt i sitt skinn.

Dom slickade/slickar inte mig lika ofta.

Blir lite avundsjuk på deras "slickstunder". Det låter så mysigt…slaskar lite…

// Shintaida

bambiiii
0

min kanin slickar mig oxå! han har ingen saltsten men jag tror inte att det är df! för att han slickar på alla mina kläder o följer efter mig till o med! Skrattande

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

dermot
0

#16 Tråden är från 2007, kanske lite gammal? ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

bambiiii
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hahaha! ja! ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3