Glad
Har länge(och då menar jag länge) försökt få mina kaniner intresserade över att hoppa över hinder. Mesta krutet har jag lagt ner på Momiji för Éire har inte varit intresserad alls. Igår så såg jag att dom börjat sälja hopphinder på DjurMagazinet där jag bor. Så idag tänkte jag att det får bära eller brista. Så jag köpte ett(tänkte att om inte detta går så får jag väl sälja vidare det) och for hem och satte ihop det. Vill verkligen ha något så jag kan aktivera kaninerna ordentligt nu under vintern(innekaniner) så hoppning verkar ju bra. När jag satt ihop det tog jag ut Éire, eftersom Momiji halvsov. Först kröp hon under hindret i jakt på "godiset", använder pellets istället för godis åt dom. Så jag la pinnen på foten av hindret. Först knuffade hon bara undan det, så jag tog bort godiset och höll det över hindret. Tillslut hoppade hon över och fick godiset. Efter att tag höjde jag till första höjden och gjorde likadant med godiset, sen hoppade hon över hindret frivilligt!
Var bara så glad att jag var tvungen att skriva av mig. Träningen fortsätter imorron!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad roligt.
Men hade jag varit som dig hade jag ahft någon dags mellanrum nu, och inte träna 2 dagar på rad även om det bara är låga hinder, risk att den tröttnar om den kanske precis börjat gilla det:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej, tack för tipset. Då får det bli i början av nästa vecka istället vi tränar nästa gång