(S) Dvärgkanin säljes
Min lilla Kurt behöver flytta till någon som har lite mer tid och lite mer engagemang.
Han är viltgrå men har vita tassar och någon enstaka vit fläck så han är nog inte mycket för att användas till utställning tyvärr men har energi nog för att eventuellt kunna fungera i hoppning om någon tycker att det skulle vara kul att träna han i det.
Kurt är envis och tycker om att vara ute där det händer saker. Han älskar att leka med katterna på gården här och springa runt och käka gräs och bara vara.
Jag bor i Örebro, skulle kanske kunna ta mig en bit utanför om det krävs om någon vill ha han.
Ska kolla genom telefonen och se om jag hittar fler bättre bilder på han. :)
Vad är det för ras?
Han är en dvärgkanin. Han har nog vuxit klart nu, har inte vägt han men tror han väger mellan 500-800 gram. Högst ett kilo men det tror jag inte.
#4; Dvärgkanin är ett samlingsnamn för alla dvärgraser, dvs. hermelin, dvärgvädur, lejonkanin osv. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jo jag vet.. Men han är inte lejonhuvud och inte vädur och hermelin tror jag inte heller. De jag köpte han av sa att han var en dvärgkanin. Sen har jag rätt noll koll på hur det där fungerar med dvärgraser.
Han är en ganska trevlig kanin i alla fall. Inte rädd och väldigt framåt. Tycker om att bli gosad i ansiktet.
Kan väl hända att han är en hermelin i och med att han är så pass liten och jag tror som sagt inte han växer så mycket mer. Han är född i slutet utav Februari.
Feltecknad viltgrå är han i alla fall, det har jag förstått i och med de vita fläckarna och vita tassarna. Eller har jag fel där? Har aldrig innan haft/sett viltgrå kaniner som har vita fläckar.
#5 Eller hur.
#7 Nej, jag tror inte det är något fel. Han är nog wienertecknad, men man kan ändå inte ställa ut honom om man inte har någon ras.
Nej precis, det tänkte jag också. Läste på om hermelinkanin och det är väl den som stämmer in bäst på lilla Kurt i utseende. Han är ju inte särskilt stor och jag tror inte han blir mycket större då han inte vuxit så mycket det senaste. Men det finns ju ingen stamtavla eller härstamningsbevis eller något i och med att det inte var ifrån någon uppfödare utan nån som bara tagit en kull hemma.
Men vill man ha en sällskapskanin eller en som jag tror går att träna i hoppning så är han nog rätt material i alla fall. :)