Burmått för dvv
Är en bur som är 100cm lång och 60 bred och 60hög bra för en dvv?
Den ska senare släppas i hop med en annan dvv och får då dubbelt så mycket plats! :) Hon får komma ut mkt! :)
Ja det är bra till en ddv, lagliga mått och allt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad bra! :)
Ska ni kastrera Kotte?:(
Aa, jag vill egentligen inte det men elsa och dom andra vill det. Så han ska katreras nånstans i oktober! :)
Vadå? Om han katresras i oktobe kan vi inte ha dom tillsammans förns November, och då kan dom ju inte vara i gräsburen??? Så vi måste ju bygga ny bur, fast sen ska vi "sätta ihop" burarna lixom! Fattar du? Blev lite krångligt! :)
#5 Varför är det synd om en kanin som ska kastreras? :S
#5 Inget fel med att kaninen kastreras?!
#6 Men hur gör du då, om det är kallt ute?
#5 Jag har en kastrerad kanin , och vf är det synd om dom ? :s
De sövs ju ner under 'operationen'
#7,8,9 Det finns kaniner som dör under operationen, och dom har väl ont efteråt?
#8 Vad menar du "om det är kallt ute?" Det är ute kaniner,dom har klarat kylan jättebra hitills;)
#10 Nej dem har inte ont, då skulle det vara synd att kastrera hundar, katter, hästar osv med eller hur?
Och det är inte så många som dör under operation, man går ju såklart till en kunnig.
Ja jag menade att, om man kastrerat kaninen i oktober, så är ju kaninen inne efter operation, sedan kanske det är för kallt för att släppa ut helt igen?
När min kaninpojke kastrerades i nov/dec behövde han bara vara inne en natt innan han kunde gå ut igen så det är nog inget större problem.
Klart att de får lite ont efteråt trots att de är sövda men det är inga stora smärtor direkt. Det blir ju små sår som såklart svider och ömmar lite. Numera är det få kaniner som dör under operationen, kastrering är ett rutiningrepp :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#11 Hästar vet jag iallafall att dom får ont efter kastrering, då tänkte jag att kaniner också får det?
#11 Jag får vänja honom succesivt! :) (stavning??)
#13 Alla hästar får inte ont, vissa blir öma men alla får ej ont.
#15 Det är väl klart dom får ont? Jag tycker iallafall att det känns ganska osannolikt att det inte skulle göra ont att få pungkulorna bortskurna?;)
#14 Jupp:)
#16 Dem får smärtstillande. så dem känner ingen efteråt :)
JahaXD Ger dom det te kaniner också?