gul otter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur ser en gul otter ut och vad är skillnaden mellan otter och viltfärg? Jag har förstått att på otter försvinner viltfärgen på alla delar förutom buken, kring halsen och runt ögonen,
Hur urskiljer man en viltgul från en gul otter?
Har den viltgula alltid svarta toppar eller finns det undantag?
Kan en viltgul kanin ha vita toppar istället för svarta eller är det ett annat anlag typ chinchilla?

En gul otter är en madagascar/rödbrun otter och den är inte alls lik en viltgul. Kolla denna länk: http://kaninfarg.se/images/farg.otterrodbrun3.jpg
AA bb CC DD GG = viltgul
AA bb CC DD go = madagascar (el. rödbrun) otter
AA bb CC DD gg = madagascar (el. rödbrun)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
En gul chinchilla är en swarschgrannen, alltså en vit kanin med bruna ögon och svarta hårtoppar (viltsiames är mkt lik den). Vita hårtoppar finns inte hos vanliga viltfärger, däremot på silvrade kaniner, ett separat anlag som kan kombineras med alla färger :-).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Okej då förstår jag, :) vad är skillnaden på madagaskar och isabella?, förutom att isabella är ljusare och blåare, någon som kan skriva upp färgkoderna för isabella och madagaskar?
#3 En isabella är gul OCH blå och en madagaskar endast gul :)
Genkod för renavlad isabella: AA bb CC dd gg
Genkod för renavlad madagaskar: AA bb CC DD gg
Tack va snällt :)
Jag undrar också vilka färgkoder en lux och en beige har. Ser att det är ganska lika färger?
#5: Om du går in på kaninfarg.se (om du inte redan är där och kollar), så finns genkoderna för färgerna där. ^^