Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1561 ggr
dermot
0

Box

Vi har 2 tomma boxar då hästarna går ute + att de ska bo någon annanstans i vinter, och därför undrar jag om man kanske kan ha sin Franska Vädur i en av dem?

Lasse är fortfarande inte vuxen, men heller inte bebis, och har stort behov av att springa men är jättemysig att klappa och bära.

Ena boxen har storleken 5x3 meter och den andra är 6x4 meter på ett ungefär. Tror ni att det blir bra eller "för stort och skrämmande"? Där är högt i tak på logen så det finns inget tak över själva boxen men väggarna är höga.

Kommer fylla boxen med halm och det är så gott som dragfritt - gick in och satte mig när det var storm och kunde inte känna något - men krävs lite "kaninsäkring" så han inte rymmer ;)

I övriga fall på sommaren (biland på vintern)  använder jag boxarna som rasthagar när det är dåligt väder ute.

Hälsningar Annika

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

LitenPyssling
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar använda fölboxen här hemma till min frasse när det inte är något häst inne =).
Så det är absolut inget fel i det!

Kan även stänga för spiltorna så dvärgvädurarna får en varsinn spilta, det blir lite som en box för frasse =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

dermot
0

#1 Super! Då hoppas jag kunna kaninsäkra den ordentligt och så det går smidigt att ta sig in och ut - är nämligen glapp mellan dörren och golvet, men går säkert täta på något vis :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

LitenPyssling
0

#2 Vi har 2-3cm mellan dörr och golv, det är alldeles lagomt.

I en box har du dessutom mer möjlighet att inreda som du vill och du kan inreda med mer saker. Mycket roligare!

dermot
0

#3 Jag tror där är nära 10cm så får nog sätta en bräda :)

Ja, precis! Får ju inte plats så mycket i en "vanlig" bur. Ska se om jag kan skrapa ihop några roliga grejer han kan få ha! Har märkt att nästan alla mina djur är tokiga i bollar - så varför inte han också? ;)

// Anka

LitenPyssling
0

#4 Låter bra det! =)

tesselituss
0

Va lyxigt den kommer ha det :) Stor yta! ;)

Kram /Tess

[ninnakm]
0

När hästarna är ute brukar jag ta med mig ett par kaniner medan jag mockar så får de vara i varsinn box, de trivs otroligt bra där! Och om stallet inte redan var fullt med hästar hade jag inte tvekat med att låta kaninerna bo i varsinn box! :)

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Ja precis! :)

#7 Låter super! Jag brukar släppa ut några av kaninerna där någon timme på dagen om jag inte hinner springa med alla i sele :)

Nu har Lasse flyttat in! :) Blev ingen jättebra bild, men den får duga idag ;) - Här ser ni hans "sitthyll" samt vattenflaska och foder/hö till vänster.

// Anka

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är en bild på en annan del av boxen, är inte så lätt att få med allt på en bild ;)

// Anka