Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1025 ggr
KajsaM
0

Kostade

Hur mycke kostade era kaniner och hur mycke tycker du är lagomt? :)

KajsaM
0

Jag fick ju då Hampus så jag vet inte. :)

Jag tycker mellan 200-300 kr är lagomt. Men om det är en fin kanin med bra stam osv. så tycker jag mer är OK. För uppfödaren lägger ju ner pengar på kanin så då måste uppfödaren tjäna in lite :)

myriis
0

roxy kostade 350, och Candy 250 och Expo 300 :P Så ngt runt 300 ? Beror dock helt på vad det är för kanin!

Elina.
0

Jag tycker att ca 300-600kr är helt lagom.

ciss
0

Engla kostade 350, tror jag. Ska ju betala i veckan och då får jag veta säkert. :)

Det beror helt på vad det är för kanin. Om den har jättebra stam, bra kropp och bra färg/teckning så är typ 400 helt okej. Hon jag köpte Engla av sålde just en hoppare för 1250. Rätt dyrt .. ;P

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Prizma_o_Kristall
0

Egentligen-1250 skulle jag kunna tänka mig att ge. För en bra hoppare är inte detta dyrt enligt mig.

Jag betalade inget för mina kaniner. Gubben skulle avlivas om jag inte kunde ta honom, skutt är Gubbens som och född hos mig. Figaro och Schneewitchen fick jag av en kompis.

Noa-Nisse
0

300 kr kostade Skalman, vilket jag tycker är väldigt billigt om man gämför med en hund som kan/brukar kosta 9000 eller 10 000.. :/

Medarbetare på Hundar.ifokus

Tina-A
0

Jag betalade bara 150 kr för Leah

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraB
0

Molly kostade 200 kr !

huldisen
0

Jag betalade 500 för hulda och då är inte rasen godkänd .

skanorskaniner
0

runt 300-350kr kostade mina(asså varja kanin kostade det)

Jag säljer mina ungar för 350kr och inget annat och då får man även stamtavla och mat för 14 dagar

Taci
0

20 kr kostade min kanin .. var mer av en symbolisk summa, fick ta henne gratis, eftersom hon skulle slaktas och dom ansåg inte att det gjorde något om dom hade en kanin mindre :)

Bobby
0

Bobby var ett år och kostade 50 kronor. Mimmi var 9 veckor och kostade 100 kronor.

Taci
0

Oj, glömde.. ;D Jag skulle kunna betala ganska mkt för en kanin, om det var absolut rätt ras o färg osv.. menar, man kommer ju ha djuret i ganska många år, då är det värt det :) Lika bra att det blir rätt från början =)

twinnie
0

Moses kostade 550 kr

tillan_93
0

jag vet fakstiskt inte eftersom min mamma köpte honom:P

Matilda_91
0

Albin kostade 100 kronor, är köpt av en privatperson.

Gizmo kostade 150 och kommer från en liten uppfödare. Hon var nästan ett år när jag köpte henne.

Lotta_A
0

Molle fick jag gratis. Tycker man borde ge bort djur.

Tina-A
0

#17: Tycker inte jag. Tror det skulle bli så oerhört mycket oseriös djurhandel då med oseriösa personer som tar sig an ett djur bara för det är gratis, helt utan eftertanke. Sen när den inte är rolig längre kan man ju lika gärna slänga ut den i skogen, den var ju ändå gratis.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
0

Håller med Tina, självklart ska man inte ge bort djur. Varför skulle man? För att man inte ska behandla dem som varor? Hellre det än att folk lämpar iväg sina djur till vem som helst. Och hur många uppfödare skulle klara sig då. Det är inte precis billigt att föda upp djur.

KvirrZ
0

#17 varför ska man ge bort djur?!

- Mvh Emma

Lotta_A
0

#18: Så himla sorjligt med människor som tänker så. :(

Men jag tycker att man inte riktigt kan sätta pris på liv. Det djuret kostar så och så mycket och det där ska kosta så mycket?

Det är som med människor. Dom kan man inte sälja ju? Varför ska man kunna sälja djur? Då blir ju djuren yttligare ett steg närmare att bli behandlade som saker istället för att behandla dom som levande individer..

Men jag förstår hur du menar.. Människor alltså. :(

[Quellii]
0

Jag ska köpa en BJ för 400:- plus 450:- för att han ska skickas upp hit ^^

Priset jag tycker är lagom varierar, är det en utställningskanin kan jag mer än gärna betala uppåt 800:- men är det en kelkanin så kanske kring 3-400:- :)

Matilda_91
0

Jo men jag tror ändå inte det skulle funka.. Som sagt så skulle ju jätte många uppfödare lägga av, de skulle antagligen inte få det att gå ihop. Och de som t.ex lägger ner jättemycket tid och pengar för att få fram riktigt bra djur skulle ju inte få något för det alls.

Istället tor jag att den oseriösa aveln skulle bli större. Alla skulle avla på sina djur, vare sig det är hundar, katter eller hästar och ge bort dem gratis till vem som helst. För de som bara har två kelkaniner kan ju fortsätta skaffa ungar och ge bort medans de som har en stor kaninfarm med över hundra djur inte skulle kunna det. Vad skulle de få mat och annat till djuren ifrån och de inte kunde köpa de för pengarna de får från köparna?

KvirrZ
0

#21 men om de inte går att sätta pris kan man ju inte ge bort dem, då är det ju som att de inte är värda något, inte ens 10 kr liksom :/ Om man inte skulle sätta ett pris skulla uppfödare ju behöva behålla alla kaniner och vi andra skulle inte ha några :/

- Mvh Emma

Lotta_A
0

#24: Man kan ju välja att ge bort dom till ett bra hem! Hemmet är viktigare än priset. Bara kaninen får det bra.

Jo. alltså. Jag tror ju inte heller att det skulle fungera i praktiken eftersom vi människor är som vi är.
Men det är bara så jag tycker. Att man inte kan sätta ett pris på ett liv. Vare sig det är människo eller djurliv.

Matilda_91
0

Jag håller med dig. Ibland blir det så hysteriskt.. Men somsagt, det blir nog svårt i praktiken :)

Zvintos
0

Dyrast var Zvinto, som kostade 350kr.

Men 200-800kr helt beroende på ras tycker jag är okay.
Ju större/mer sällsyns ras, desto dyrare. =)

Noa-Nisse
0

#27..kostade inte Järnsaxa mer än 350 ?! hon är ju så snygg och stoooor!!!

Zvintos
0

Nope, fick henne mkt billigare eftersom det var första kullen och hennes färg inte var godkänd.
Så hon kostade mig bara 200kr. Men hade lätt kunnat ge det 4-dubbla. ^^ Det är hon VERKLIGEN värd!

Noa-Nisse
0

ja för är det inte jättar som är av den dyrare rasen !? ;P ja hon är verkligen fin "lilla" Järnsaxa. jag tycker hennes färg är super fin!

Highlandertess
0

250 kr kostade lilla Ella. Tycker att mellan 200-1000 är bra priser beroende på ras etc.

Myrra
0

Hej !

Mina kaniner har kostat mellan 1 kr och 600:-

Min lilla blandras var billigast och min Belgiska jätte dyrast.

Och Rexarna,Belgiska Haren och Lilla Chinchillan 250-350:-

Mandarin
0

Min kanin kostade 200:- bra och rimligt pris

Honeys-EmmA
0

När jag köpte "grunden" gud vad det låter hemskt, som om kaniner vore några maskiner! :S ) för min Avel, köpte jag 2 renrasiga lejonhuvade, från en känd uppfödare i trakten. hanen, Solen`s Plupp kostade 35 euro (350 kr), eftersom han var undervikt, & 1 år.

senare köpte jag en kaninunge, Solen`s Yasmine, 

helt renrasig, 50 euro (500 Kr)

Själv säljjer jag för 30-35 euro (300-350 kr),

då med stamtavla.

SagaoAlfred
0

Alfred fick jag helt gratis för jag fick honom av min vän då hennes kanin fick ungar. Saga köpte jag för 250 kr utav en uppfödare.