Ut & In?
Precis fixat kaninburar och säljaren ska komma hit med dem idag! :D
Den ena buren är en sån vanlig som man har inomhus och den andra är typ bara som en inhägnad utebur utan hus. Jag har läst och hör av andra att kaniner blir sjuka och kan få värmeslag om man tar dem ut och in hela tiden, är dem så känsliga? För jag tänkte typ om man kan ta ut kaninen och låta den tugga på gräset och sånt i "hagen" ngn timme och sen ta in den.
Exempel idag i detta vädret, i mitt rum är det typ 20-22 grader och ute är det ungefär likadant, enda skillnaden är att det inte blåser i mitt rum xD
Jag vill ju inte ha henne ute 24/7 just nu eftersom den buren håller nog inte om det kommer en räv eller katt, + att hon kanske får ungar.
(Btw, hur ska en kaninmage kännas? Hennes känns lite hård och bucklig typ. Bodde med en hane så hon är förmodligen gravid för han var inte alls så intresserad av henne haha)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är på vintern/hösten man ska vara försiktig med att ta in & ut. På sommaren är det inga problem. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Som sagt är det inga problem på sommaren, då det är typ samma temp ute som inne.
Brukar har min Coccos med mig in ibland när jag fixar Kvällsmaten åt honom och de andra ninerna ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Okej :) Det känns i luften som det är höst ute nu, men det är liksom friskare luft, inte sådär tung :o
Vad jag har hört så är det när det skiljer mer än tio grader ute/inne så ska man inte ta in/ut kaninen mer.
Det verkar som om hon kan vara dräktig. Vi fick hem en av våra honor dräktig (tjuvparad med vildkanin) och hon hade som knölar i magen, det har dem inte i vanliga fall.
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
#4 tycker inte att 10 graders skillnad på vår/sommar o höst gör skillnad. För en utekanin pendlar det hela tiden j. det kan ju va 30 grader på dagen o 10 på natten=20 graders skillnad.
#0 att ta ut de på våren/sommaren/hösten under dagen är knappast några problem !
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå