Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 547 ggr
BusBella
0

Problem med bärning

Igår fick vi äntligen hem våra två nya blandrasbebisar Coellos Black Beauty "Belice" och Coellos Black Flash of Lightning "Flash". Belice är min och Flash min systers. Men jag har lite problem med att bära Belice, igår var hon blyg, skygg och ganska stressad men idag är hon lite tryggare med mig förutom när jag bär henne. Ibland får hon panik och sparkar som en galning och kryper upp på min axel. Jag vet inte vad jag ska göra! Hon är ju bara 9 veckor så det kan vara något åldersrelaterat men jag är så himla rädd att hon ska hoppa ner från min axel och dö eller att jag när jag försöker hålla kvar henne klämmer ihjäl henne. Hon blir så rädd så att det känns hemskt för mig att se det! Vad kan jag göra?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

[Momiji]
0

Testa att sitta och hålla henne ett tag(ca 5 minuter) innan du bär hon. Funkade för mig i början med Momiji. Först fick han lugna ner sig innan jag ställde mig upp och började bära honom. Börjar hon sprattla så sätt dig ner igen tills hon lugnat ner sig. Kan ta ganska lång tid i början, men då slipper du vara orolig för att hon ska ramla och göra illa sig.

Hoppas det löser sig Glad

BusBella
0

#1 Jag har suttit mycket med henne i knät och då är hon jättelugn och trygg ända tills jag bär upp henne. Kan det ha att göra med höjdskräck?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Gimbergsson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2: Låt henne vänja sig långsamt. Stressa inte. Du kan också bara ha henne i knät under kanske en vecka så att hon får vänja sig vid dig. Du är ju trots allt helt ny för henne. Kaniner lever ofta 8-10 år så du har lång tid att vänja henne på. Men mitt tips? är att ta det lite lugnt, allt behöver inte gå snabbt. Olika kaniner, olika beteenden, olika behov. Lycka till!

Norberg90
0

Låt henne vara! Tycker alltid man ska låta de vara i minst några dagar innan man börjar pyssla med de. De ska få lugn o ro första dagarna!

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå