Strö?
Hej! :)
Jag hade tänkt att byta ut mitt spån mot något annat strö istället. Så jag undrar vad ni har för strö och vart ni köper det? Jag vill ha något som inte fastnar i kaninens päls så lätt. ^^ Tack i förhand. :D
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Vad menar du med strö? Spån,torv och halm är olika strö.
Typ torv eller något liknande. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#2 Du kanske menar torvmix?:) Torv är torv,det är ett slags strö;)
Strö= Burunderlag
toalätt är bra
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#3 - Ja, precis! :)
#4 - Okej. :)
Jag gillar mest kutterspån,och halm i bohuset;)
Jag tycker toa-lätt är oslagbart i kanintoaletten.
#6 - Okej. :D
3/ - Tror att jag ska köpa det! :D
Jag har mattor i buren & toalätt i lådorna till mina teddysar, det funkar super! :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Kutterspån är inte bra till långhårskaniner, om man inte då lägger halm på.
Är kaninen inne eller ute? För är den ute är torv jättebra.
Lätt att rengöra osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 - Vad bra! :)
#10 - Han är ute. :)
#10 Fungerar det verkligen att lägga halmen ovanför spånet till långhåriga? Tänker bara hur det ser ut ute i vår bur just nu. Spånet och halmen ligger blandat, eftersom hon grävt runt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Har också hört att torv är suveränt ute. Dock är torvmix bättre, då torv lätt fryser fast på vintern..
#12 Jag har det till mina 3 långhårig, fungerar kanon.
#12, Har haft det några få gånger då papperspellesen tagit slut, inget jag rekomenderar, spånet fastnar väldigt mkt ändå. Fast då har jag väldigt långhåriga teddysar.
Det gör det inte på mina i alla fall, ingen spån alls, och i 2 av mina 3 långhårispälsar fastnar spån lätt annars
Jag tycker kutterspån och hö är bäst! :)
Maja
#17 Hö ska man inte ha som strö, det är kaninens mat.
#17 Hö ska kaninen äta, inte ha som strö, det luktar snabbt osv också :)
#18 Man kan ha det på tex. kutterspån :) Men aldrig utan något annat under höet.
Själv andvänder jag kutterspån i toan och Alspån och halm i resten av buren :)
What doesn't kill you makes you stronger.
#20 Jag tycker inte man ska ha hö som strö alls;) Skulle du ha pellets som strö?;)
#20 Fast det är inte lämpligt att ha det, eftersom det inte drar åt sig urinen som t.ex kutterspånen gör, plus att det börjar lukta snabbt :)

Al spån är oslagbart till långhåriga kaniner !! :D jag är såå glad att jag hittat det, då jag har en jätte långhårig liten kanin :)
Men jag rekommenderar verkligen al spån i buren ! och sen Naturströ till toaletten :)
Detta köper jag i Bromma zoo :)
#23 Men då kanske vi träffas någon gång på Bromma zoo ;) Köper mitt där med :)
#22 Nej inte lämpligt kanske men det går att ha ;)
#21 Nej jag skulle inte ha pellets i buren just för att hö och pellets är en helt annan sak.
#18 & 19: vart ska jag ha höt då? jag lägger det på golvet i buren för han kissar och bajsar lite överallt men där jag vet att han kissar och bajsar lägger jag ju kutterspån!?
Maja
#25 Man kan ha det som du har det eller så kan man ha det i höhäck eller höboll
#25 Men då använder du ju inte det som strö, om du lägger det i en hög i en hörna:) Så gör jag till mina med, då jag är emot höhäck:)
#28 Höhäck sätter man fast på burens vägg, och lägger höet i för att kaninen inte ska kissa och bajsa på det (men för högskaderisk enligt mig) och höboll hänger man i burtaket så att kaninen ska jobba lte för att få tag i höet:)
Okej tack för svaret! Vad menade du med högskaderisk?
Maja
#30 Ja, om kaninen hoppar upp i höhäcken kan den fastna med benen mellan "gallrena", när den hoppar ur.
Aha, Tack!!!
Maja
#32 Finns många dela meningar ang om man ska ha höhäck eller inte, men jag använder inte det:)
#31 i det läget använder man en höhäck som lossnar från väggen när det blir tryck på den. Vår kanin har dragit ner höhäcken några gånger. Jag har liksom inget val än att ha höhäck eftersom hon annars skitar ner höet. Och välder då så säker modell som möjligt.
Hampaströ :D
#34 Aldrig hört talas om att en sådan finns, kanonbra ju :)
Mina drar ner sin höhäck varje natt typ, lever väl rövare där inne i stora rummet på nätterna -.-

När ni endå diskuterar höhäckar så kan jag rekommendera denna starkt ! :D http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=19092&prodid=1864&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D19092
och sen rekommenderar jag Al spån i buren :D
#38 Sådan har jag funderat på! :)

#39 det är lätt värt pengarna !! jag har haft min i snart 2 år och den är lika fin som den var när jag köpte den :D
#40 Så bra! Ska se över när jag kan köpa sådan:D
Jag har Toalätt och det är bra tycker jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#29 Det finns höhäckar man sätter på utsidan av buren. En sån har jag, slipper man ha höet på golvet så dom skitar ner det :)
#0 Jag använder nu spån till min kanin, men det är lite för dammigt så jag ska byta till toalätt eller allpet eller nåt annat odammigt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#44, Tolätt är väldigt bra, dock så är det ganska dyrt, & det går åt ganska mycket i en stor bur.. :)
Kommer nog bli super!
#36 Det är en helt vanlig höhäck i den här modellen http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=19092&prodid=1863&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D19092
Men sen sitter den på två små skruvar och lossnar därmed väldigt lätt.
#36 Det är en helt vanlig höhäck i den här modellen http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=19092&prodid=1863&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fcatid%3D19092
Men sen sitter den på två små skruvar och lossnar därmed väldigt lätt.